چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۶
سلامت نیوز : اگر قرار بود به عقب برگردید مطمئناً نمی‌توانستید کاری بیش از آن انجام دهید، پس باید گذشته را فراموش کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ، فراموش کردن گذشته یعنی قبول کنید که برای تغییر گذشته کاری از دستتان برنمی‌آید. در مواجهه با شکستتان شما هرچه از دستتان برآمده کرده‌اید. باید بدانید که تا جایی‌که توانسته‌اید خوب، مهربان و موثر بوده‌اید. اگر قرار بود به عقب برگردید مطمئناً نمی‌توانستید کاری بیش از آن انجام دهید، پس باید گذشته را فراموش کنید.

فراموش کردن گذشته یعنی خود را برای اشتباهاتتان ببخشید. فکر کردن دوباره به آنچه که می‌توانستید یا باید انجام می‌دانید هیچ اثری ندارد. اگر با اشتباهاتتان درگیر هستید یا شکست خورده‌اید سعی کنید خودتان را ببخشید.

فراموش کردن گذشته یعنی افکارتان را بشناسید. اگر می‌بینید که مدام درگیر گذشته هستید، با ملایمت افکارتان را به زمان حال برگردانید. سعی کنید این عادت را کنار بگذارید که مدام به اشتباهات گذشته تان فکر کنید.

فراموش کردن گذشته یعنی به ذات زمان اعتماد کنید. زمان می‌گذرد و شما هم باید از گذشته بگذرید. زخم هایتان به مرور التیام می‌یابند و فقط جای آن بر جا می‌ماند.

فراموش کردن گذشته یعنی زمانتان را در اختیار دیگران قرار دهید. فرصت‌های بی‌شمار تازه‌ای وجود دارد که به شما کمک می‌کند با گذشته‌تان خداحافظی کنید. از منطقه امنتان بیرون بیایید. وقت‌تان را با کسانی بگذرانید که شادتان می‌کنند و از بودن با آن‌ها لذت می‌برید.

۶ قدم برای فراموش کردن گذشته

1- درمورد افکار و خاطرات‎تان بنویسید و حرف بزنید. برای فراموش کردن گذشته‌تان باید به خاطراتتان احترام بگذارید.

2- با دور ریختن احساسات و عواطف مربوط به خاطرات دردناکتان، آن‎ها را فراموش کنید. خواهید دید که بعد از آن چقدر احساس آرامش می کنید.

3- درصورت امکان به عقب برگردید و با کسانیکه در آن خاطرات دخیل بوده اند حرف بزنید. برای فراموش کردن گذشته تان باید به عقب برگردید.

4- احساسات واقعیتان را با کسی در میان بگذارید. اگر صلاح است به آن‌ها اعتراف کنید. برای فراموش کردن گذشته تان باید احساسات‌تان را بروز دهید. اگر باید با اشتباهاتتان کنار بیایید، باید تقصیر یا گناه‌تان را گردن بگیرید.

5- معذرت خواهی کرده و طلب بخشش کنید. برای فراموش کردن گذشته‌تان باید آسیب پذیر باشید.

6- برای فراموش کردن گذشته باید غرور را کنار بگذارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha