سلامت نیوز : کارگاه آموزشی تخصصی کاربرد لیزر در دندانپزشکی صبح امروز در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینانیوز دکتر رضا فکرآزاد، دبیر کمیته ملی کشوری لیزر در دندانپزشکی و سرپرست دوره تربیت مدرس لیزر در دندانپزشکی اظهار کرد: «این دوره برای اولین بار در خاورمیانه و در کشور ما برگزار می‌شود. این کارگاه ۲دوره ۳ روزه است و افرادی که در دوره فشرده فلوشیپ لیزر نمره قبولی را اخذ کرده‌اند می توانند به دوره دوم راه یابند.»

وی ادامه داد: «دوره اول ماه پیش برگزار شد و داوطلبان بعد از ارائه پروپوزال و مقاله به این دوره راه یافتند. این دوره از صبح امروز در دوبخش تئوری و عملی به مدت سه روز از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۷ برگزار می‌شود.»

فکرآزاد ضمن بیان این موضوع که در ترم دوم فلوشیپ لیزر موارد کاربردی_کلینیکی مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: «از خصوصیات بارز این دوره انجام کار درمانی بر روی بیماران زنده می‌باشد و بیمارانی برای این روز‌ها مشخص شده‌اند. البته در کارگاه‌ها دندانپزشکان بر روی هم دیگر نیز تمرین می‌کنند.»

دبیر کمیته ملی کشوری لیزر در دندانپزشکی در ادامه روش‌های مدلینگ تحقیقات حیوانی و آزمایشگاهی و چگونگی طراحی یک تحقیق مخصوص لیزر در دندانپزشکی را از موارد مورد بحث این دوره بیان کرد و اذعان کرد: «در این دوره کابردهای پایه‌ای و عملی لیزرهای کم توان در ناحیه سروگردن وهمچنین درمان‌های پیشرفته فتودینامیک و دیاگنوزیس و فتودینامیک تراپی انجام می‌شود.»

سرپرست دوره تربیت مدرس لیزر دردندانپزشکی در دانشکده‌های دندانپزشکی کشور گفت: «این کارگاه‌ها با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برای دندانپزشکان فارغ التحصیل در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.»

فکرآزاد در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه وزارت بهداشت از این دوره‌ها چه حمایتی می‌کند، خاطرنشان کرد: «وزارت بهداشت متولی امر نیست و داوطلبان شهریه‌ای را پرداخت می‌کنند که این شهریه هزینه برگزاری جلسه و خرید تجهیزات لیزر در کشور می‌شود.»

وی افزود: «درپایان دوره به دندانپزشکان مجوز کار با لیزر داده می‌شود. البته برای استفاده از ابزارهای خاص باید دوره‌های تخصصی دیگری ببینند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha