سلامت نیوز : عمل موفقیت آمیز تعویض مفصل مچ پا برای نخستین‌بار در ایران و خاورمیانه توسط دكترمحسن موحدی یگانه دربیمارستان مركزی صنعت نفت تهران با موفقیت انجام شد .

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از صنعت نفت تهران ، دكترموحدی یگانه پزشك جراح این عمل ضمن اظهار موفقیت آمیز بودن آن گفت : عمل تعویض مفصل مچ پا برای بیمار 50 ساله ای كه به دلیل آرتروز مچ پا دچار درد و محدودیت حركتی شده بود انجام گردید

 وی همچنین افزود : سابق بر این بیمارانی که بر اثر تصادفات، در رفتگی‌ها و آسیب‌های ورزشی دچار تخریب مفصل پا می‌شدند باید فرآیند فیکس یا خشک شدن مچ پای آنان صورت می‌پذیرفت تا دردشان کاهش یابد و مجبور بودند 3 تا 6 ماه نیز با عصا حرکت کنند و هرگز نیز تا آخر عمر بهبودی کامل پیدا نمی‌کردند و محدودیت حرکت پا را با خود همراه می‌داشتند.

این متخصص برجسته ارتوپدی کشورمان تصریح کرد: در حال حاضر این عمل تعویض مفصل مچ پا برای نخستین‌بار در کشورمان صورت پذیرفته است و در منطقه خاورمیانه نیز فقط در کشور سوریه گزارش شده بود و امیدواریم بیمارستان‌های دیگر نیز بتوانند این عمل جراحی را انجام دهند که در این زمینه بیمارستان میلاد برای این عمل اعلام آمادگی کرده است.

دكترموحدی یگانه با اشاره به دستاوردهای این عمل افزود: در گذشته تعویض لگن و زانو در کشور صورت پذیرفته بود ولی تاکنون تعویض مفصل مچ پا نداشتیم زیرا این عمل جراحی به تخصص و تحصیلات تکمیلی نیاز دارد زیرا عمل بسیار پیچیده‌ای است.

وی با اشاره به دو ساعت زمان عمل جراحی تعویض مفصل مچ پا گفت: بیمار می‌تواند بعد از 24 ساعت عمل جراحی با گچ روی پا راه رود و پس از ۳ هفته بدون گچ به راحتی گام بردارد و تا آخر عمر دیگر هیچ مشکلی در زمینه حرکت نخواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که هزینه این عمل جراحی در مقایسه با کشورهای دیگر چگونه است، اظهار داشت: در گذشته کسانی که به عمل جراحی تعویض مفصل مچ پا در خارج از کشور مجبور می‌شدند باید در حدود یکصد هزار دلار هزینه می‌کردند اما این عمل در کشورمان با یک ششم این هزینه صورت می‌پذیرد.

دكترموحدی یگانه خاطرنشان کرد: در صورت وجود تسهیلات برای پروتز این عمل جراحی می‌توان عمل مفصل مچ پا را با قیمت پایین‌تری هم انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha