چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۲
کد خبر: 41901
سلامت نیوز : مدیرکل نظارت بر شعب بهداشت و درمان سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد در سال 90 تنها 192 پزشک تخلف زیرمیزی و گران بودن حق ویزیت داشته‌اند و تنها 117 پرونده در مورد عرضه لوازم آرایشی غیرب بهداشتی در تعزیرات تشکیل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، پیش از ظهر چهارشنبه در محل ساختمان سازمان تعزیرات حکومتی کشور برای نخستین بار در سال جاری مدیرکل نظارت بر شعب بهداشت و درمان سازمان تعزیرات حکومتی در جایگاه پاسخگویی به خبرنگاران قرار گرفت و در پایان در حالی که خبرنگاران از برخی اظهارات این مسئول قانع نشده بودند نشست به پایان رسید.

در این نشست ابتدا رضا ناقوس مدیرکل نظارت بر شعب بهداشت و درمان سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه در 32 استان کشور شعب ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشتی و درمانی فعال هستند گفت: به تخلفات متهمان در سه مرجع دادگاه بدوی، تجدید نظر و دادگاه عالی تجدید نظر رسیدگی می شود.

وی افزود: در 10 ماهه سال جاری 140 هزار و 134 پرونده تخلفاتی صدور رای شده که 81 هزار مورد از این پرونده ها مربوط به تخلفات عرضه غیر بهداشتی مواد غذایی، عدم رعایت ضوابط در عرضه لوازم آرایشی بهداشتی و توزیع مواد فاقد ضوابط بهداشتی بوده است.

ناقوس اظهار داشت: همچنین 58 هزار مورد پرونده تخلفات بهداشت محیط در بحث اماکن عمومی مانند ورزشگاههای، آموزشگاهها، درمانگاهها، رستورانها و ترمینالها و... داشته ایم.

تشکیل پرونده 192 پزشک گران فروش و 117 پرونده عرضه لوازم آرایشی غیر بهداشتی در یک سال

این مسئول پاسخگو در سازمان تعزیرات اعلام کرد در سال 90 تنها 192 مورد تخلف زیرمیزی پزشکان و گران فروشی حق ویزیت داشته ایم. همچنین تعداد پرونده های برخورد با عرضه مواد بهداشتی و آرایشی غیرمجاز در کشور 117 مورد بوده است که پس از اعلام این آمار قاموس در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با توجه به حجم بالای تخلفات پزشکان و ورود کالاهای آرایشی قاچاق به کشور این آمار بسیار اندک است گفت: نظارت بر این تخلفات و ارائه گزارشات تخلفاتی بر عهده وزارت بهداشت، دانشگاههای علوم پزشکی و مردم است و ما تنها در بازرسیها آنها را همراهی کرده و حکم صادر می کنیم.

آمار تخلفات بسیار بالا است

اظهارات مدیرکل نظارت بر شعب بهداشت و درمان سازمان تعزیرات حکومتی در حالی که از اقدامات وزارت بهداشت در برخورد با متخلفان دفاع می کرد با اعتراض خبرنگاران مواجه شد. خبرنگاران معتقد بودند آمار تخلف پزشکان در یکسال حتی برای شهر تهران هم قابل قبول نیست چه برسد به کل کشور که قاموس پاسخ داد: گزارش وزارت بهداشت نشان می دهد که عملکرد خوبی داشته‌اند و ما هم تنها در صورتی که ناظران وزارت بهداشت اعلام کنند اقدام می کنیم.

وی افزود: البته آنقدر تخلفات زیاد است که که از حد نظارت و توانایی بازرسان خارج شده و از مردم می خواهیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف گزارش دهند.

در پرونده های خرید و فروش اعضای بدن وارد نمی شویم

ناقوس در پاسخ به سه پرسش خبرنگار مهر در مورد خرید فروش کلیه و اعضای بدن انسان، تبلیغات و عرضه داروهای ماهواره ای، عرضه داروی MS و برنجهای آلوده گفت: در بحث خرید و فروش کلیه و اعضای بدن تعزیرات وارد نمی شود. در بحث برنجهای آلوده هم پرونده در وزارت بهداشت است و ما صلاحیت رسیدگی نداریم.

پرونده ای از داروهای ماهواره ای نداریم

وی افزود: در پرونده داروهای ماهواره ای تلفنهایی که اعلام می شود و آدرسها اکثرا جعلی و غیرقابل ردیابی هستند. در یک مورد تلفن به نام پیرزنی بوده که اطلاع نداشته و وقتی هم شماره ردیابی می شود افراد مجرمان نبوده‌اند و سندی به دست نمی آید. البته تاکنون پرونده ای هم تشکیل نشده است.

مدیرکل نظارت بر شعب بهداشت و درمان سازمان تعزیرات حکومتی در مورد داروهای MS هم گفت: از این داروها و چند و چون آن اطلاعی ندارم.

ناقوس اظهار داشت: در سال 90 تنها 6 پرونده تخلفاتی در مورد تعطیل کردن موسسه پزشکی بدون اطلاع نظام پزشکی داشته ایم.

وی از داروخانه ها خواست تا داروهای خود را از شبکه های مجاز و مجوز دار تهیه کنند و از مردم هم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی، زیرمیزی پزشکان، گران بودن حق ویزیت بالا و خارج از تعرفه، غیربهداشتی بودن اماکن عمومی و داروهای قاچاق وزارت بهداشت و تعزیرات را مطلع کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha