جمعه ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۳
سلامت نیوز: كارآگاهان جنایی صبح روز 13 اردیبهشت سال گذشته از طریق مركز فوریت‌های پلیسی در جریان كشف جسد پسری 13 ساله قرار گرفتند و با حضور در محل حادثه دریافتند جنازه از مكان دیگری به آنجا منتقل شده است.

راز قتل نوجوان معتادی كه 20 ماه قبل جنازه‌اش كشف شده بود، با اعترافات فروشنده موادمخدر فاش شد.
كارآگاهان جنایی صبح روز 13 اردیبهشت سال گذشته از طریق مركز فوریت‌های پلیسی در جریان كشف جسد پسری 13 ساله قرار گرفتند و با حضور در محل حادثه دریافتند جنازه از مكان دیگری به آنجا منتقل شده است.
متخصصان پزشكی قانونی علت اصلی مرگ این پسربچه را خفگی ناشی از انسداد مجاری تنفسی اعلام كردند و در ادامه با انجام تحقیقات میدانی در محل كشف جسد، هویت مقتول به نام «سینا» فاش و معلوم شد، وی برای كسب درآمد اقدام به «فال فروشی» و همچنین «خرید و فروش موادمخدر» می‌كرد و با وجود سن كم، به مصرف شیشه و كراك اعتیاد شدیدی داشت.
كارآگاهان در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا كردند، مقتول با یكی از فروشندگان موادمخدر كه جوانی 29 ساله به نام«وحید» است در ارتباط بوده و آخرین بار نیز قصد داشته از وی مواد بخرد.
در شرایطی كه هیچ‌گونه آدرس و نشانی مشخصی از مخفیگاه وحید وجود نداشت و این جوان از زمان كشف جسد به صورت ناگهانی ناپدید شده بود، شناسایی محل‌های تردد احتمالی متهم و انجام مراقبت‌های نامحسوس از این محل‌ها در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت.

سرانجام با گذشت نزدیك به 20 ماه از زمان كشف جسد و در شرایطی كه تلاش‌ها برای شناسایی و دستگیری متهم همچنان ادامه داشت، كارآگاهان اطلاع پیدا كردند وحید در ساعت‌های پایانی روز در یكی از پارك‌های خیابان خاوران خرید و فروش موادمخدر انجام می‌دهد. با شناسایی محل تردد متهم در منطقه خاوران، این مكان تحت مراقبت‌های پلیسی قرار گرفت و سرانجام ساعت 23 روز چهارشنبه هفته پیش حین فروش موادمخدر دستگیر شد. او در تحقیقات مقدماتی هرگونه دخالت در قتل سینا را انكار كرد، اما در ادامه تحقیقات به قتل سینا و انتقال وی به محل كشف جسد اعتراف كرد.

این جوان به كارآگاهان گفت: «سینا روز 12 اردیبهشت سال گذشته برای خرید مواد نزد من آمد و چون مكانی برای مصرف مواد و استراحت نداشت، به او پیشنهاد دادم به خانه من واقع در منطقه مسعودیه بیاید؛ آن شب به خانه من رفتیم و هر دو شروع به مصرف مواد كردیم و پس از آن، سینا تصمیم به خوابیدن گرفت. در حالی‌كه هر دو نفر دراز كشیده بودیم، سینا خیلی سریع خوابش برد و بلافاصله صدای خر و پف‌هایش بلند شد. چندین بار با تكان دادن سر سینا سعی كردم تا صدای خر و پف كردن‌های او را قطع كنم اما زمانی‌كه موفق به این كار نشدم، در حالی‌كه عصبانی بودم و تحت تاثیر شیشه قرار داشتم، ناگهان هر دو دست خود را روی دهان او گرفتم تا صدا قطع شود و پس از آن، من نیز خوابیدم.» متهم ادامه داد: «فردای آن شب، زمانی‌كه از خواب بیدار شدم، قصد بیرون رفتن از خانه را داشتم به همین علت چندین بار سینا را صدا كردم تا از خواب بیدار شود. چون سینا بیدار نشد، به سمت او رفتم و در آن لحظه بود كه متوجه شدم سینا مرده است؛ بلافاصله تصمیم گرفتم خودم را از دست جنازه خلاص كنم و به همین دلیل جسد او را تا خیابان ابومسلم حمل و در همان‌جا رها كردم و پس از آن، مدتی ناپدید شدم.»
منبع: روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha