جمعه ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۰
کد خبر: 41920
سلامت نیوز: تحقیقات جدید در آمریکا نشان می دهد که برخی از مواد شیمیایی در طبیعت از تاثیر واکسن های کودکان برای پیشگیری از ابتلا به بیماریها در آینده می کاهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، پژوهشگران درتحقیقات خود به طور مشخص روی ترکیبات پرفلور متمرکز شدند که در ساخت ظروف تفلون، بسته بندی غذاهای فست فود و پوشاک ضد لک درکنار بسیاری دیگر از تولیدات بکار می رود.

این تحقیقات نشان داد کودکانی که میانگین بالای این ترکیبات در بدن آنها یافته شده است؛ بعد از واکسن زدن به صورت بهینه واکسن نشده اند.

دکتر فیلیپ گراندگین کارشناس بهداشت محیط دانشگاه هاروارد در بوستن آمریکا گفت: واکسن های معمول کودکی عامل اساسی پیشگیری از بیماریها هستند و باید تاثیر منفی ترکیبات پرفلور را به عنوان یک تهدید برای بهداشت و سلامت عمومی در نظر گرفت.

پژوهشگران در تحقیقات خود چگونگی تاثیرپذیری سیستم دفاعی بدن از ترکیبات پرفلور را ارزیابی کرده و اطلاعات مربوط به برنامه واکسن 587 کودک دانمارکی را که در یک روستا از طریق صید ماهی امرار معاش می کردند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

بدن این کودکان از طریق مصرف ماهی از ترکیبات پرفلور تاثیر پذیرفته بود و آنها درسن پنج و هفت سالگی واکسن های کزاز و دیفتری را دریافت کرده بودند.

این تحقیقات نشان داد افزایش یک برابری میزان ترکیبات پرفلور در خون تاثیر این واکسن ها را به نصف کاهش داد.

گراندگین گفت: این بدان معناست به بدن به اندازه کافی پادتن برای دفاع دربرابر بیماریها در اختیار ندارد.

نتایج تحقیقات صورت گرفته در گذشته در آزمایشگاهها و محیط خشکی نگران کننده بود زیرا این ترکیبات چه بسا باعث بروز بیماریهای مختلفی نظیر سرطان، مسمومیت کبد و تاثیر بر عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود.

یکی از مهم ترین مضرات ورود مواد نچسب مانند پرفلور به بدن، ایجاد مشکلات باروری در خانم ها و آقایان است البته مطالعات محققان دانمارکی نشان داده  که مردان با مصرف این مواد بیشتر در خطر ناباروری هستند.

لذا توصیه می شود خانم ها به جای استفاده از ظروف تفلون، در ظرف های استیل ضد زنگ بدون روکش، پیرکس، چدنی یا سفالی آشپزی کنند.

این مواد در برخی ظروف یک بار مصرف رستوران ها و پاکت های ذرت مایکروویوی هم وجود دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha