هر فرد سالمی باید روزانه 2 تا 4 واحد میوه و 3 تا 5 واحد سبزی مصرف کند.

در زمستان خوردن این میوه و سبزی ها را فراموش نکنید
سلامت نیوز: به طور کلی بر اساس گروه های هرم غذایی، یک فرد سالم باید روزانه 2 تا 4 واحد میوه و 3 تا 5 واحد سبزی مصرف کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، با هر بودجه‌ای خرید میوه و سبزی امکان‌پذیر است. داشتن انتخاب‌های مغذی به معنای هزینه بالا نیست. دریافت کافی از این مواد غذایی سلامتی شما را بهبود می‌دهد و می‌تواند خطر برخی بیماری‌های خاص را کاهش دهد.

اسفناج:

همه ما احتمالا کارتون ملوان زبل را که با خوردن اسفناج نیرومند می شد را یک بار دیده ایم.

در حقیقت اسفناج ماده ای بسیار مغزی می باشد که حاوی ویتامینهای:ب 1 ، ب 2 ، ب 6 ،سی ، ایی و کا و مواد معدنی مثل: منیزیم ،آهن ،فسفر ، کلسیم و مس است.

حیوانات نیز به برگ های سبز اسفناج بسیار علاقه دارند. چیزی نزدیک به 57 نوع ماده شیمیایی در این گیاه وجود دارد و بر اساس مطالعات 84 درصد اسفناج ها در برابر بیماری ها و آفات مقاومند و این گیاه را به مقاوم ترین سبزی تبدیل کرده است.

در عین حال در سال های اخیر قیمت اسفناج کاهش یافته است اما همچنان بالا می باشد. سعی کنیم که هر طور شده اسفناج را در برنامه غذایی خود جا دهیم.

کرفس:


یک سبزی که دارای ویتامین های آ،ث، کا و فولیک اسید ،منگنز ،پتاسیم و فیبرهای رژیمی است.

البته نباید فراموش کرد که فیبرهای رگ مانند موجود روی کرفس باعث می شوند تا مواد شیمیایی به سرعت جذب گیاه شوند و با شستن و یا پوست کندن بخش رویی کرفس نیز این مواد شیمیایی از بین نخواهند رفت.

پس بهتر است مقداری بیشتر هزینه کنیم و از کرفس های فرآوری شده طبیعی تهیه کنیم.

پرتقال:

پرتقال یکی از پرمصرف‌ترین میوه‌های فصل سرماست.

و به علت آنکه مانند دیگر مرکبات به لحاظ ویتامین C غنی است، همواره خوردن آن برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی توصیه می‌شود.

پرتقال علاوه بر ویتامین C دارای انواع ویتامین‌های B، E، A و همچنین سرشار از بتاکاروتن است؛ در ضمن در این میوه املاح معدنی بسیاری از جمله کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی مس، آهن، منگنز و روی نیز وجود دارد.

سیب:


سیب نیز میوه ای بسیار مفید برای انسان است. اما نکته جالب اینجاست که پوست سیب مواد شیمیایی را نیز جذب می کند و در عین حال نزدیک به 90 درصد از مواد مغذی در پوست سیب جمع شده است که در صورت پوست کندن از بین می رود.

در عین حال شستن نیز تنها می تواند مقداری از درصد آلودگی این میوه ها کثر کند.

برای استفاده از نمونه های غنی شده با مواد طبیعی بهتر است که آنها را در مکان هایی خنک و تاریک در پوشش روزنامه هایی بدون تصاویر رنگی و به دور از سیب زمینی ها نگه داری کنید زیرا این امر موجب حفظ ویتامین سی در سیب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha