سلامت نیوز: این عمل جراحی شایع ترین عمل جراحی است كه روی نوزادان پسر انجام می شود . این عمل فقط در بین كشورهای اسلامی مرسوم نیست بلكه در سایر نقاط دنیا نیز انجام می شود طبق آمار درحدود 48 درصد مردان در كانادا این عمل را انجام داده اند كه نشان از شیوع بالای این عمل حتی در كشورهای مسیحی و دور دست است.

 ریسك عفونت های ادراری در مردانی كه این عمل را انجام داده اند 3 تا 7 برابر كمتر است ختنه نشدن ریسك بروز سرطان آلت تناسلی مردان را نیز 3 برابر افزایش می دهد . اما انجام این عمل با خطراتی هم همراه است و البته اكثراً خفیف هستند . خونریزی شایع ترین عارضه است كه در یك درصد موارد دیده می شود.

ختنه پسران اگر بعد از یكسالگی انجام شود ، بهتر است اما 2 روش برش و حلقوی ختنه هیج كدام مزیتی بر دیگری ندارند . درباره زمان انجام ختنه 2 نظریه وجود دارد . یكی اینكه این عمل در دوران نوزادی انجام شود و دیگری پس از یك سالگی است و هنوز مشخص نشده كدام برتر است .بهتر است پس از یكسالگی انجام شود و این كار احتمال عوارض را كمتر می كند.
البته در بالای یكسالگی به دلیل تكامل حس و اعصاب ناحیه باید حتماً با بیحسی انجام شود. در مورد روش حلقوی اگر متخصص ارولوژی به كار وارد باشد روش پسندیده و قابل قبولی محسوب می شود.
یكی از عوارض ختنه تنگی نوك مجرا به دلیل ایجاد زخم در اثر ختنه است كه می تواند براثر تماس محل ختنه با كهنه نوزاد حاصل شود . لذا توصیه می شود برای جلوگیری تنگی بعد از ختنه از كرم پماد های استروئیدی در محل ختنه به مدت 7 روز تا 10 روز برای پیشگیری از تنگی های بعدی از مجرا استفاده كنید.
منبع: واحد مرکزی خبر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امیرعلی IR ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 0
    با سلام پسرم یه سالشه ده روزه ختنه کردم دکتر بخیه زد هنوزم خوب نشده پیش دکترش بردم گفت مشکلی نداره اما الان خونی شد اینقد گریه کرد چیکار کنم زود خوب بشه بچم داغون شد با این ختنه
    پاسخ سایت:

    سلام حتما مجددا به پزشک مراجعه کنید