سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای طرح پزشک خانواده تا پایان سال جاری در تمام استانهای کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مرضیه وحید دستجردی ظهر پنج شنبه در بازدید از چند پروژه عمرانی  دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: استان کرمان با داشتن چهار دانشگاه علوم پزشکی مجزا در شهرهای کرمان، رفسنجان، بم و جیر فت جزو استانهای با ظرفیت های بالای بهداشتی است.

وی تصریح کرد: استان کرمان باید بتواند با دارا بودن این تعداد دانشگاه علوم پزشکی در برنامه های بهداشتی در سطح کشور الگو و پیشتاز باشد.

دستجردی ادامه داد: کرمان باید در ایجاد رضایتمندی مردم از خدمات پزشکی، استانداردهای بهداشتی و ارائه خدمات بهداشتی رتبه اول داشته باشد.

وی در دست ساخت بودن حدود دو هزار تخت بیمارستانی در استان کرمان را اقدامی بی نظیر دانست و گفت: در پنج سال گذشته نیز520 تخت بیمارستانی به ظرفیت استان کرمان افزوده شده که نشانگر سطح بندی بالای خدمات پزشکی در این استان است.

وزیر بهداشت و درمان یادآورشد: استان کرمان از لحاظ سطح بندی خدمات بیمارستانی در سطح مطلوبی قراردارد.

دستجردی با بیان اینکه در حال حاضر در استان کرمان 20 مرکز بهداشتی و 80 خانه بهداشت در دست ساخت است، افزود: در مدت پنج سال گذشته نیز 284 خانه بهداشت ساخته و در اختیار مجموعه بهداشتی استان کرمان قرارگرفته است.

وی بیان داشت: با ساخت این تعداد مرکز جدید بهداشتی جشن تکمیل شبکه بهداشت روستایی در استان کرمان برگزار می شود.

وزیر بهداشت و درمان برگزاری همایش یادگیری الکترونیک در علوم پزشکی در استان کرمان را گامی دیگر در ارائه خدمات دانشگاهی دانست و گفت: یادگیری الکترونیک در راستای اجرای طرح پزشک خانواده قرار دارد و کمکی اساسی برای اجرای این طرح ملی است.

وی ادامه داد: از سال قبل طرح پزشک خانواده را در سه استان چهارمحال وبختیاری، سیستان و بلوچستان و استان خوزستان به صورت پایلوت آغاز کردیم و تا پایان سال این طرح در تمامی استانهای کشوراجرایی خواهد شد.

وی داشتن سامانه الکترونیکی را ضرورت اجرای طرح پزشک خانواده در کشور دانست و گفت: با برگزاری دوره های آموزش مجازی و الکترونیکی به موفقیت اجرای طرح پزشک خانواده امید زیادی داریم.

دستجردی تاکید کرد: استان کرمان باید در اجرای طرح پزشک خانواده جزء استانهای پیشرو باشد و از آنجا که طرح پزشک خانواده به عدالت در حوزه سلامت و درمان می اندیشد مصوبه ایجاد تخصص پزشک خانواده را در دانشگاههای علوم پزشکی اجرایی کردیم.

وی با اشاره به اینکه ورودیهای پزشک خانواده را از سال 91 درسطح کشورخواهیم داشت، گفت: تعداد زیادی از پزشکان خانواده که در این طرح هستند در حال اتمام دوره های PHD هستند.

دستجردی در بازدید از چند پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: طی دو سال گذشته اقدامات خوبی در استان کرمان در حوزه خدمات آموزشی و تحقیقاتی و بهداشتی انجام شده که  از مهمترین این اقدامات افتتاح دانشکده طب سنتی، مرکز مهارت های بالینی ودانشکده فناوریهای نوین پزشکی است.

وی دیگر دانشگاههای علوم پزشکی استان کرمان را نیز جزء حوزه های فعال بهداشتی دانست و گفت: در اجرای طرح سه ساله ریشه کنی مالاریا در کشور دانشگاه علوم پزشکی جیرفت موفق عمل کرده به گونه ای که  نمونه های مالاریا در این شهرستان به صفر رسیده است.

وی از افتتاح چندین طرح پزشکی در رفسنجان در فروردین ماه سال 91 خبر داد و گفت: دانشگاه بم نیز با وجود نوپا بودن اقدامات خوبی در دست انجام دارد.

وزیر بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان را جزو 9 دانشگاه تیپ یک کشور دانست و گفت: تلاشهای زیادی که در این استان انجام می شود نمونه خوبی برای تایید سطح یک بودن دانشگاه کرمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha