دردهای مزمن علاوه بر اختلال در کار کردن و خوابیدن و فعالیتهای روزانه، بر کارآیی حافظه و تمرکز افراد نیز تاثیر گذار است و موجب تضعیف آنها می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان مرکز معتبر آلبرتا تایید کرده اند که دو سوم افرادی که مبتلا به دردهای مزمن از جمله دردهای اسکلتی و مفصلی مانند روماتوئید هستند، دچار تغییرات و اختلالاتی در زمینه تمرکز و حافظه بلند مدت هم می شوند.

بنابر همین گزارش، محققان دریافته اند که دردهای مزمن موجب بروز تغییرات و ارتباطی با بخشی از مغز که مسئول ذخیره اطلاعات است شده و به این ترتیب در ذخیره حافظه بلند مدت نیز دچار اختلال می شود.

این تحقیقات که به تفصیل در مجلات تخصصی سال 2007 منتشر شده است، اشاره می کند که شاید علت اصلی اختلال در عملکرد شغلی و تحصیلی و حتی خواب افراد مبتلا به دردهای مزمن نیز همین تغییرات و ضعف در تمرکز و قدرت کارایی مغزی است.

طبق آمار در حدود 67 درصد بیماران مبتلا به دردهای مزمن در کارها یا مطالعاتی که نیاز به تمرکز فراوان دارد دچار مشکل می شوند اما این موضوع شامل تمام افراد و در مدت کوتاهی پس از ابتلا به بیماریهای توام با درد نیز نمی شود.

در صورتی که چنین گروهی بیشتر به تمرینات فکری و تمرکزی و به نوعی ورزش فکری بپردازند می توانند بروز این عارضه را به تاخیر انداخته و یا از بروز آن پیشگیری نمایند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha