جمعه ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 41933
سلامت نیوز: كیف های كمك های اولیه دربسیاری مواقع می توانند كمكی بزرگ به افراد برای انجام امداد اولیه پزشكی باشند، در حال حاضر قیمت های كیف امداد اولیه در كشور بالاست و بسیاری از خرید آن امتناع می كنند. برخی نیز دارای استاندارد لازم نیستند . شما می توانید بجای خرید آن از وسایل ضروری استاندارد و با قیمت پایین تری آن را تهیه كنید و در آن هر چه را كه لازم دارید تعبیه كنید.

1-یك جعبه یا كیف سبك انتخاب كنید. این كیف یا جعبه باید قابل حمل و نقل باشد بعلاوه باید ضد آب باشد ، مخصوصاً اگر مسافرت می كنید یا از خانه دور می شوید.
2-وسایل ضروری زیر را در آن قرار دهید . تعداد وسایل بستگی به تعداد اعضای خانوار شما دارد . البته در مورد بانداژ ، گاز استریل و وسایل مصرفی تعداد بیشتر ،بهتر است. حتماً از مایعات ضد عفونی كننده ، چسب زخم ، اسپری یا محلول آنتی سپتیك هم استفاده كنید. گاز استریل 14 اینچی و باند و نوار چسب ، آنتی هیستامین خوراكی ، دستكش وپماد آنتی بیوتیك ، قیچی و پنس هم لازم است.

3- سایر موارد ضر وری را هم بنا به وضعیت استفاده كنید . برای مثال اگر در خانواده اتان كسی حساسیت یا آلرژی دارد ، كیف كمك های اولیه جای خوبی برای داروها و موارد تجویز شده پزشك برای فرد مذكور است . شماره تلفن های اورژانس ، كیت مربوط به مارگزیدگی ، شربت یا سایر انواع ایپكاك ، قرص شاركول نیز مورد استفاده دارند.
4- جعبه یا كیف كمك های اولیه خود را به 2 قسمت تقسیم كنید . یك قسمت باید شامل كلیه وسایل پایه ای پزشكی مثل باند ها و پمادها باشد. قسمت دیگر باید شامل داروها باشد. حتماً هر چیزی را در كیسه های بسته شده یا زیپ دار جداگانه قرار دهید.

منبع: واحد مرکزی خبر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha