سلامت نیوز: سرپرست مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با بیان اینكه تعداد تخت‌های مصوب مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) 1401 تخت است كه حدود 1200 تخت فعال در این بیمارستان فعالیت می‌كنند، اظهار كرد: 1500 تخت بیمارستانی جایگزین تخت‌های موجود این بیمارستان می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حسن امامی رضوی در مراسم افتتاحیه فعالیت تیم واكنش سریع نیروهای تخصصی بسیج جامعه پزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران (توسن)، افتتاح نمادین بخش‌های مراقبت ویژه در انستیتو كانسر، افتتاح مركز استروك نورو اینترونشن و رونمایی از فناوری ویژه توانبخشی بیماران سكته مغزی افزود: در زمینه مدیریت بحران در كشور اقدامات زیادی انجام شده است.

مدیریت بحران با تشكیل ستادی پس از زلزله گیلان راه‌اندازی شد و پس از زلزله بم نیز ساماندهی خوبی داشتیم و بیمارستان حضرت امام (ره) نیز در آن زمان پاسخگویی مناسبی به مراجعان داشتند اما پس از آن در زمینه مدیریت بحران ساماندهی بهتری در كشور انجام شد.

وی در ادامه گفت: كارگروه بهداشت و درمان یكی از بخش‌های ستاد بحران است كه در وزارت بهداشت مستقر است. شرح وظایف این كارگروه نوشته و كمیته‌های مخصوص آن تشكیل شده است و در حال برنامه ریزی است.

امامی رضوی اختصاص 100 دستگاه اتوبوس آمبولانس تا پایان سال 90 را یكی از اقدامات قابل توجه برشمرد و افزود: تیم‌های واكنش سریع مشابه تیم‌های تخصصی و اضطراری زمان جنگ تحمیلی هستند .

وی تاكید كرد: امروز در آستانه تحولی مهم در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) هستیم و افتتاح این طرح‌ها می‌تواند الگوی مناسبی برای ارائه خدمت در سطح كشور باشد.

امامی رضوی با اشاره به اعضای هیات علمی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) اظهار كرد: بیشترین اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران در این بیمارستان فعالیت می‌كنند كه شامل 270 نفر است.

معاون درمان وزارت بهداشت تاكید كرد: بسیاری از مراجعه كنندگان به مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برای شفا گرفتن به این مركز درمانی می‌آیند چرا كه در بحث‌های پزشكی معتقدیم در صورتی روند درمان اثربخش است كه بیمار با اعتقاد و انگیزه به یك پزشك و یك مجموعه درمانی مراجعه كند.

وی تاكید كرد: هیچ بیماری از مجتمع بیمارستانی حضرت امام خمینی (ره) به بیمارستانهای دیگر ارجاع داده نمی‌شوند چون مجموعه‌ای از تخصص‌ها در این مركز درمانی فعالیت می‌كنند علاوه بر آن مجتمع بیمارستانی حضرت امام خمینی(ره) بزرگترین مجموعه آموزش پزشكی است.

وی خبر داد: برنامه نوآوری دانشگاه علوم پزشكی تهران نهم اسفند ماه رونمایی می‌شود كه نیمی از این نوآوری‌ها در مجتمع بیمارستانی حضرت امام خمینی (ره) انجام شده است.

امامی رضوی در پایان ابراز امیدواری كرد بتوانیم به گونه‌ای عمل كنیم كه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، بیماران دغدغه‌ای جز درمان نداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha