شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 41967
سلامت نیوز: یک متخصص پوست گفت: خشکی پوست که خارش را به دنبال دارد می تواند به دلیل خشک بودن ذاتی پوست باشد و یا بر اثر عوامل ثانویه ایجاد شود و باید توجه داشت که خشکی پوست معمولاً در فصول پائیز و زمستان بیشتر بروز می کند.

زهرا حلاجی، متخصص پوست و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: خشکی پوست که با خارش همراه است به طور ذاتی و یا بر اثر عوامل ثانویه ایجاد می شود که از جمله این عوامل به بالا رفتن سن، بعضی بیماری های پوستی، استفاده از بعضی داروها مانند داروهای خوراکی که چربی خون را کاهش می دهد و یا استفاده از مواد موضعی و شستشوی بیش از حد اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: افرادی که دچار خشکی پوست هستند می توانند استحمام روزانه داشته باشند اما تا حد ممکن زمان استحمام خود را باید کوتاه کنند و از آب داغ برای شستشو استفاده نکنند.

این متخصص پوست اظهار کرد: افرادی که دارای پوست خشک می باشند از مواد شوینده ملایم استفاده کنند که این مواد ترجیحاً مواد شوینده غیر صابونی از جمله ژل های شستشوی بدن باشد.

زهرا حلاجی عنوان کرد: این افراد در طول استحمام از وسایلی مانند کیسه و لیف تا جای ممکن استفاده نکنند و پس از استحمام با کمک لوسیون های مناسب این نوع پوست و یا کرم های مرطوب کننده پوست خود را چرب و مرطوب کنند.

وی در پایان اظهار کرد: افرادی که از روغن هایی مانند زیتون برای رفع خشکی پوست خود استفاده می کنند باید توجه داشته باشند که پوست های خشک علاوه بر چربی به رطوبت هم نیاز دارند که پیشنهاد می شود مرطوب کننده ها را جایگزین کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha