شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 41968
سلامت نیوز: از نصب بخاری گازی یا آبگرمکن در داخل حمام خودداری کنید.

مسوول آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی یزد توصیه کرد: شیلنگ رابط اجاق گاز را هر چند یک بار بازدید کرده و به خاطر خوردگی داخل شیلنگ‌ها همه ساله باید نسبت به تعویض آن اقدام شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، عباس شادانفر مسوول آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی یزد با بیان این مطلب که از افراد متخصص جهت تعمیر وسایل گاز سوز استفاده کنید، اظهار داشت: طول شیلنگ وسایل گاز سوز از 1 متر و 20 سانتی متر بییشتر نباشد.

وی افزود: از نصب بخاری گازی یا آبگرمکن در داخل حمام خودداری کنید. همچنین از اتصال هود آشپزخانه به رابط دودکش وسایل گاز سوز اکیدا خودداری شود.

این مسوول توصیه کرد: شیلنگ رابط اجاق گاز را هر چند یک بار بازدید کرده و به خاطر خوردگی داخل شیلنگ‌ها همه ساله باید نسبت به تعویض آن اقدام شود.

وی با بیان این مطلب که استفاده همزمان از چند وسیله برقی از یک پریز باعث شدت جریان بیش از حد، گرم شدن، آتش سوزی می‌شود، خاطرنشان ساخت: بررسی نشتی گاز از اتصالات وسایل گازسوز تنهابا استفاده از کف صابون باید انجام پذیرد.

شادانفر خاطر نشان کرد در صورت استشمام بوی گاز از ایجاد هرگونه جرقه و الکتریسیته ساکن خودداری کنید. در هنگام ترک منزل شیرگاز مخصوص اجاق را ببندید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha