شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 41970
سلامت نیوز: متخصص تغذیه گفت: مبتلایان به كبد چرب باید وزن خود را با انجام رژیم غذایی كاهش دهند.

مرتضی صفوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: كبد چرب در افرادی ایجاد می شود كه اضافه وزن داشته و چاق هستند، بنابراین برای درمان كبد چرب باید افراد رژیم لاغری را در پیش گیرند.

وی با بیان اینكه كاهش وزن در بهبود كبد چرب تاثیرگذار است، افزود: افرادی كه دچار این بیماری هستند باید از مصرف غذاهای پركالری پرهیز كنند.

صفوی اضافه كرد: همچنین این دسته از بیماران باید از مصرف قند، مركبات، شربت، نوشابه، آب نبات، نمك، چربی ها از جمله كره، خامه، آبگوشت، مغز، زبان، جگر و همچنین غذاهای سرخ كردنی پرهیز كنند.

وی ادامه داد: برطرف كردن چاقی و اضافه وزن، كنترل چربی‌های خون، كنترل قند خون و افزایش فعالیت بدنی به كنترل این بیماری كمك شایانی می كند.

صفوی با بیان اینكه یك رژیم غذایی متعادل برای تخفیف و درمان بیماری كبد چرب ضروری است، افزود: برای مقابله با بیماری كبد چرب باید مصرف ویتامین ها و مواد معدنی در برنامه غذایی قرار گیرد.

این متخصص تغذیه گفت: دریافت بیش از حد همه انواع ویتامین ها و مواد معدنی برای سلامت افراد مبتلا به كبد چرب توصیه نمی شود.

صفوی اضافه كرد: از آنجا كه بیماری كبد چرب شامل تجمع چربی در كبد است لذا به نظر می رسد كه در یك رژیم غذایی مناسب برای بیماری كبد چرب باید مصرف غذاهای پر چرب محدود شود.

وی گفت: افراد مبتلا به بیماری كبد چرب باید از مصرف بیش از حد پروتئین اجتناب كنند، چرا كه مصرف زیاد پروتئین ممكن است به كبد استرس و فشار اضافه ای را تحمیل كند، پروتئین باید از طریق مصرف غذاهای دریایی، گوشت لخم و عاری از چربی، حبوبات و منابع گیاهی تامین شود.

صفوی با بیان اینكه برای بیماران چرب كبدی مصرف گوشت مرغ و ماهی بر مصرف گوشت های قرمز ارجحیت دارد، گفت: یك رژیم غذایی مناسب برای كاهش بیماری كبد چرب باید غنی از میوه و سبزیجات باشد، سبزیجات برگ دار و میوه جاتی كه حاوی اسید فولیك هستند برای سلامت كبد اهمیت دارد، میوه ها همچنین غنی از ویتامین ث هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha