سلامت نیوز: یک روانشناس با بیان اینکه ایجاد یک محیط آرام در خوردن غذا به کودک کمک می‌کند، افزود: خاموش کردن رادیو یا تلویزیون و عدم مشاجره هنگام غذا خوردن از جمله این موارد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، راضیه سعیدمنش در خصوص نکات تغذیه‌ای هنگام تغذیه کودکان اظهار داشت: در هنگام غذا خورن، کودک باید در وضعیت راحتی قرار گیرد و به غذا نزدیک باشد.

وی توصیه کرد: بشقاب و لوازم غذا از نوع نشکن باشد زیرا در صورت شکستن ظروف، والدین عصبانی و کودک احساس ترس می‌کند.

وی با بیان اینکه رنگ غذا در اشتهای کودک و علاقه او به غذا تاثیر می‌گذارد، خاطرنشان ساخت: خوردن غذاهای رنگی مانند رنگهای سبز (سبزیجات)، نارنجی (هویج) برای او جالب است.

سعیدمنش تاکید کرد: دادن وقت کافی در زمان صرف غذا بسیار مهم است و باید از عجله اجتناب کرد.

این روانشناس متذکر شد: بهتر است بی‌علاقگی کودک نسبت به یک ماده غذایی را پذیرفت و یک ماده خوراکی دیگری را جایگزین کرد.

وی با اشاره به اینکه غذا خوردن در یک ساعت معین می‌تواند سبب تحریک اشتهای کودک شود، گفت: خستگی کودک یکی از علل کم اشتهایی اوست لذا بهتر است بعد از استراحت به او غذا داد.

وی با بیان این که ایجاد یک محیط آرام در خوردن غذا به کودک کمک می‌کند، افزود: خاموش کردن رادیو یا تلویزیون و عدم مشاجره هنگام غذا خوردن از جمله این موارد است.

این روانشناس توصیه کرد: هنگامی که رفتار کودک غلط است برخورد والدین باید ثابت باشد به عنوان مثال هنگام پرت کردن بشقاب توسط کودک نباید گاهی بخندیم و گاهی آنها را دعوا کنیم.

وی گفت: نباید فراموش کنیم که امتناع از خوردن برخی از غذاها ممکن است تقلیدی از اطرافیان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha