سلامت نیوز : کارشناسان دانشكده پرستاری دانشگاه مریلند در آمریكا با انجام یك بررسی آماری جدید دریافتند 55 درصد پرستاران شركت كننده در مطالعه با مشكل چاقی یا اضافه وزن مواجه هستند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، این بررسی بر روی 2103 پرستار زن انجام شد كه استرس شغلی فراوانی را تحمل می کردند، ساعات كارشان طولانی و تحرك و فعالیت بدنی محدودی هم داشتند.

به اعتقاد کارشناسان موارد فوق به همراه كمبود خواب و ساعات کاری نامنظم از عوامل مهم چاقی و افزایش وزن در پرستاران است.

نتایج این مطالعه نشان داد وظایف و برنامه‌های حرفه پرستاری نه تنها بر سلامت پرستار تاثیر‌گذار است بلكه در كیفیت مراقبت از بیماران نیز نقش دارد.

دیوید كاتز، رئیس بخش مطالعات پیشگیری دانشگاه ییل در این باره می گوید: پوشیدن فرم پرستاری افراد را از رفتارهای پرخطر چون كشیدن سیگار مصون نمی کند یا این افراد را وادار نمی کند که به تغذیه سالم روی بیاورند بلكه این افراد هم ممكن است الگوهای ناسالمی را در زندگی روزمره خود انجام دهند كه در كنار عوامل استرس زا در شغلشان به سلامت آنها آسیب می‌رساند.

این كارشناسان تاكید می کنند پرستاران نیز مانند بقیه مردم جامعه در معرض مشكلات بهداشتی و سلامتی هستند و باید در قبال سلامت خود دست كم در انتخاب یك الگوی زندگی سالم احساس مسئولیت كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha