سلامت نیوز: بر طبق بررسی های اخیر و شواهد موجود، حدود نیمی از مبتلایان به تب مالت دچار افسردگی هستند که البته میزان شیوع افسردگی در زنان مبتلا به تب مالت بیش از مردان است.

زین العابدین هروی، متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: تب مالت یا بروسلوز یکی از بیماری های شایع و مهم عفونی در برخی از نقاط کشور است که بین انسان و دام مشترک بوده و قابلیت انتقال نسبتاً بالایی دارد.

وی با بیان اینکه تب مالت تظاهرات بالینی بسیار متنوعی دارد تصریح کرد: تب مالت بیماری چند سیستمی است و به طور عمده موجب بروز اختلالات خونی همچون کم خونی می شود.

هروی ادامه داد: تب، تعریق، درد مفاصل، ضعف و بی حالی از دیگر علائم مهم مرتبط با تب مالت است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مبتلایان به تب مالت از مشکلات روانی رنج می برند تأکید کرد: بر طبق بررسی های اخیر و شواهد موجود حدود نیمی از مبتلایان به تب مالت دچار افسردگی هستند که البته میزان شیوع افسردگی در زنان مبتلا به تب مالت بیش از مردان است.

این متخصص بیماری های عفونی خاطرنشان کرد: توجه به علائم رفتاری و عصبی غیر قابل توجیه در مبتلایان به تب مالت، یکی از مهمترین راه های تشخیص زودرس افسردگی در افراد مبتلا به تب مالت است که این امر می تواند به درمان مناسب و اثر بخش این بیماری کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha