عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که هوای سالم و کاهش آلودگی کلانشهرها یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی مسئولان کشور است، گفت: مهم‌ترین علت افزایش آلودگی کشور بی‌توجهی مسئولان به استانداردسازی صنایع و محصولات صنعتی است.

غفلت مسئولان در استانداردسازی صنایع مهم‌ترین علت افزایش آلودگی هوا
سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که هوای سالم و کاهش آلودگی کلانشهرها یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی مسئولان کشور است، گفت: مهم‌ترین علت افزایش آلودگی کشور بی‌توجهی مسئولان به استانداردسازی صنایع و محصولات صنعتی است.

حسین حسنی‌بافرانی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان این که هوای سالم و کاهش آلودگی کلانشهرها یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی کشورهای در حال توسعه است، افزود: هم‌اکنون این کشورها به دنبال راه‌کاری برای کاهش تبعات آلودگی هستند.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی، درباره کشورهای دارای رتبه در آلودگی هوا، توضیح داد: هم‌اکنون در رأس تولیدکنندگان گازهای گلخانه‌ای، کشورهای صنعتی مانند آمریکا و چین است، همچنین در خاورمیانه با توجه به این که میزان آلودگی بر اساس سرانه جمعیت بررسی می‌شود، قطر و کشورهای حاشیه خلیج فارس در مقام های نخست قرار دارند.

وی با تأکید بر افزایش آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور، گفت: هم‌اکنون ایران در رنکینگ جهانی از نظر میزان آلودگی هوا در منطقه هشتم و در دنیا در جایگاه ۵۰ است.

حسنی‌بافرانی با اشاره به اظهارنظر مسئولان اجرایی در رابطه با نزول جایگاه ایران در رنکینگ جهانی آلودگی هوا، افزود: روند شیوع سرطان در کشور به طور حتم موضوع افزایش آلودگی هوای کشور را تأیید می‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که مهم‌ترین علت افزایش آلودگی کشور بی‌توجهی مسئولان به استانداردسازی صنایع و محصولات صنعتی است، یاد‌آور شد: دولت با برنامه‌ریزی دقیق تمام صنایع را به استفاده از استانداردهای لازم مکلف کند.

این در حالی است که بر اساس اظهارنظر معصومه ابتکار دبیر کل محیطزیست شورای شهر تهران، ایران حدود ۳۶ پله تنزل پیدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha