سلامت نیوز: در یك آزمایش جدید معلوم شد زنانی كه در هفته حدود سه نوبت ماهی مصرف می‌كنند كمتر دچار پلیپ‌های روده بزرگ می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ‌این پلیپ‌ها قابلیت آن را دارند كه در شرایط مساعد به سرطان تبدیل شوند و بررسی‌ها نشان می‌دهد زنانی كه كمتر ماهی می‌خورند بیشتر با خطر ابتلا به این پلیپ‌ها مواجه هستند. این یافته حاصل مطالعه روی بیش از 5000 شركت كننده است و مشروح آن در مجله آمریكایی تغذیه بالینی گزارش شده است.

متخصصان آمریكایی در این آزمایش تاكید كردند هرچند مطالعه اخیر ثابت نمی‌كند كه غذاهای دریایی لزوما محافظ بدن در برابر پلیپ‌ها هستند اما آزمایشات اولیه روی حیوانات نشان داده است اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی می‌توانند خطر بروز سرطان روده بزرگ و راست روده را كاهش دهند.

آمارها حاكیست در آمریكا سالانه حدود 140 هزار مورد جدید ابتلا به این سرطان تشخیص داده می‌شود و خطر ابتلا به آن در طول عمر مردم آمریكا حدود 20 درصد است.

طبق گزارش انجمن سرطان آمریكا، این یافته اطمینان پزشكان و متخصصان را نسبت به تاثیر مفید ماهی در كاهش احتمال بروز سرطان روده افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دكتر ادوارد گیووانوچی استاد دانشكده بهداشت عمومی هاروارد كه البته در این آزمایش حضور نداشته متذكر شد: عقیده متخصصان این است كه امگا 3 موجود در ماهی می‌تواند تاثیر ضدالتهابی مثل آسپرین داشته باشد و از رشد پلیپ‌های روده جلوگیری می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha