سلامت نیوز: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت عوارض استفاده از فرآورده های آرایشی و بهداشتی غیر مجاز و تقلبی هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ دکتر غلامرضا کریمی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه فروش لوازم آرایشی و بهداشتی و اقلام غذایی وارداتی بدون برچسب فارسی غیر قانونی است، اظهار داشت: شکستگی و ریزش مو، احساس سوزش در محل مصرف، عفونت پوست و زخم های پوستی از جمله عوارض استفاده از این مواد به شمار می رود.

وی با بیان اینکه مواد آرایشی و بهداشتی از مبادی قانونی وارد کشور نمی شوند، خاطر نشان کرد: بروز احتمال آلودگی های میکروبی و آسیب های فیزیکی برای فرآورده های آرایشی و بهداشتی قاچاق به دلیل شرایط نامناسب حمل و نقل و عدم شرایط مناسب نگهداری وجود دارد.

استاد گروه فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نداشتن برگ آنالیز و اطلاعات مربوط به میزان و اجزاء تشکیل دهنده در فرآورده های آرایشی و بهداشتی، کنترل نداشتن در نحوه تولید محصولات و بروز احتمال آلودگی به مواد شیمیایی مانند باقیمانده سموم، دفع آفات نباتی و مواد رادیو اکتیو از دیگر مشکلات مواد آرایشی و بهداشتی غیر مجاز برشمرد.

دکتر غلامرضا کریمی با اشاره به اینکه مواد آرایشی و بهداشتی تنها باید از مکان های معتبر تهیه شود و هنگام خرید این گونه مواد باید حتما به برچسب فارسی آنها توجه کرد، اظهار داشت: دارا بودن شماره مجوز واردات از سازمان غذا و دارو، نام محصول ( با ذکر علامت تجاری ) نام شرکت وارد کننده (اختیاری) تاریخ تولید انقضا و درج سریال، طریقه مصرف و مخاطرات ( در صورت لزوم ) از جمله مشخصات فرآورده مجاز به شمار می رود و در غیر این صورت فرآورده های مذکور غیر مجاز و غیر قابل مصرف هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha