سلامت نیوز: معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت اعلام کرد: برای نخستین بار رشته ساخت و ساز در فضای سلامت راه‌اندازی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سید‌عباس حسنی در نشست وزیر بهداشت با اعضای شورای عالی نظام پزشکی اظهار داشت: بودجه سال 89 کل کشور، 368 هزار میلیارد یافت بود که در سال ۹۰ به 508 میلیارد تومان افزایش یافت که سهم سلامت در این میان از 2.6 به 2.3 درصد رسید یعنی سهم سلامت کاهش هم یافت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: علی‌رغم تمام اینها ما 400 میلیارد تومان مازاد درآمد اختصاصی کسب کردیم و تقریباً حدود 840 میلیارد تومان از بیمه‌ها مطالبه داشتیم اما توانستیم با تمام اینها از سال 89 عبور کنیم و سال ۹۰ را هم علی‌رغم کسری‌ها گذراندیم.

حسنی با اشاره به اینکه در حوزه معاونت توسعه وزارت بهداشت اتفاقات خوبی رخ داده افزود: در بحث مهندسی، عمرانی امروزه 30 هزار پروژه در قالب نرم‌افزار آماده شده است که قابل دسترس است و پاسخگویی ما را به دستگاه‌های اجرایی بالا می‌برد.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار رشته ساخت و ساز در فضای سلامت راه‌اندازی شده و امسال از طریق آزمون سراسری در این رشته دانشجو جذب می‌کنیم.

همچنین در حوزه مالی اتفاق بسیار عجیبی افتاده و آن این است که سیستم مالی و ذی‌حسابی ما از هر شرکت خصوصی قدرتر شده علی‌رغم اینکه نیروی انسانی ما ۵۰ درصد کاهش یافته ولی کارایی ما مطلوب‌تر شده است.

وی اذعان داشت: گردش مالی در وزارت بهداشت از 45 روز به یک روز رسیده بدون آنکه خطای انسانی داشته باشد چون سیستم اتوماسیون مالی را با شرایطی که وزارت بهداشت نیاز دارد طراحی کردیم و برای مدیریت ریال به ریال پولمان برنامه داریم.

وی ادامه داد: می‌توان گفت تنها وزارتخانه‌ای در کشور هستیم که صورت‌های مالی را نقدی و تعهدی ارائه می‌کنیم و عموم دانشگاه‌های علوم پزشکی در استقلال این نظام مالی موفق عمل کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha