سلامت نیوز: معاون غذا و داروی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از رونمایی دو داروی ضد سرطان در هفته جاری همزمان با ایام الله دهه مبارك فجر خبر داد و گفت: این داروها در یك كارخانه داروسازی در رشت تولید شده است.
 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، احمد شیبانی روز شنبه در نشست شورای عالی نظام پزشكی گفت: در مطالعه بالینی مقایسه داروهای تولید داخل و خارج كه در مورد 330 قلم داروی داخل كشور انجام شد، هفت قلم دارای استانداردهای داخلی و بقیه دارای استانداردهای داروهای اصلی و حتی برتر از آن بوده است.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان كرد از بین 140 قلم داروی بیوتكنولوژیك ،25 قلم آن جزو داروهای پرمصرف و گران قیمت است كه از بین این 25 قلم، 9 قلم آن در داخل كشور در حال تولید است.

معاون وزیر بهداشت اظهار امیدواری كرد تا پایان برنامه پنجم توسعه تمام 25 قلم داروی پرمصرف بیوتكنولوژیك در كشور تولید شود.

شیبانی با اشاره به رویكرد احیای طب سنتی در كشور گفت: اكنون 500 قلم داروی گیاهی با استفاده از منابع داخلی، پروانه تولید و تعداد زیادی از این داروها تحت حمایت بیمه قرار گرفته اند.

**آغاز قیمت گذاری 540 قلم مكمل

معاون وزیر بهداشت گفت: متاسفانه بحث مكمل ها به معضلی درمیان داروها تبدیل شده است و اكنون 420 شركت ، بیش از 400 قلم مكمل را وارد كشور می كنند.

شیبانی افزود: برای تولید داخلی مكمل ها در حال برنامه ریزی هستیم و قیمت گذاری 540 مكمل را آغاز كرده ایم.

وی اظهار داشت : تاكنون نظارتی بر فراورده های مكمل های دارویی نبوده است اما اكنون شركت های وارد كننده این مكمل ها را وادار كرده ایم تا محصولات وارداتی خود را در داخل كشور تولید كنند.

معاون وزیر بهداشت تاكید كرد همان برنامه ای كه برای داروها اجرا كرده ایم برای مكمل ها نیز اجرا می كنیم و قیمت گذاری و تولید داخلی آنها در دستور كار است.

وی در عین حال یادآور شد پیش بینی ها لازم برای تولید مواد اولیه و داروها در داخل كشور انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha