سلامت نیوز: معاون فنی مركز مدیریت توسعه شبكه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: تاكنون برای 9 میلیون نفر از مردم پرونده الكترونیك سلامت تشكیل شده اس و اطلاعات 23 میلیون نفر دیگر- تقریبا معادل نیمی از جمعیت كشور- تا اواسط تابستان سال آینده وارد سامانه الكترونیك سلامت می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، سیدرضا مظهری روز شنبه در نشست اعضای شورای عالی نظام پزشكی در ساختمان وزارت بهداشت، افزود: اكنون به ازای هر شهرستان، 480 سایت الكترونیك سلامت و همچنین یك سایت الكترونیك سلامت در كشور وجود دارد كه یكصد هزار كاربر از جمله بهورزان و پرستاران از این سیستم استفاده می كنند.

وی ادامه داد به تدریج بخش خصوصی در عرصه پزشكی نیز وارد سیستم الكترونیك سلامت می شود.

معاون فنی مركز مدیریت توسعه شبكه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: برای راه اندازی سامانه الكترونیك سلامت، 14 میلیارد تومان برای خرید كامپیوتر بین دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور توزیع شده است تا تمام مراكز روستایی به این دستگاه مجهز شوند.

به گفته مظهری، طبق اطلاعات سامانه الكترونیك سلامت، پیرترین استان كشور، گیلان و جوان ترین استان، سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: همچنین طبق اطلاعات این سامانه، فشار خون و اختلالات متابولیسمی چربی ها شایع ترین مشكل سلامتی مردم به شمار می رود و از بین سرطان ها نیز سرطان بدخیم معده شایع ترین سرطان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha