شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۸
سلامت نیوز: صداقت گفت: بالا رفتن اعتماد به نفس یعنی عشق به خود که تبدیل به مهر دیگری شده و باعث بروز موفقیت می‌شود.

فرزانه صداقت، روانشناس بالینی و روانسنج در گفت‌و‌گو با برنا اظهار داشت: خودباوری یا حرمت نفس زمانی ایجاد می‌شود که خویشتن دوستی داریم و خود را همان‌طور که هستیم، می‌پذیریم نه آن طور که بایدها تعیین می‌کنند، مثلا باید فلان مدرک تحصیلی را داشته باشیم و ... .

این روانشناس بالینی ادامه داد: خویشتن دوستی شامل باید‌ها نیست و این باید‌ها جزو مباحث فلسفی و اخلاقیات است، اما اگر آنچه که همین حالا هستیم را پذیرفتیم، یعنی به خودباوری رسیدیم و این موضوع وقتی ظهور بیرونی و صحیح پیدا می‌کند که انتقاد‌های ما از خودمان پایین باشد و توهین و افترای به خود نداشته باشیم. در غیر این صورت به این معنی خواهد بود که آنچه خود هستیم را قبول نداریم.

وی در ادامه اظهار داشت: رسیدن به خودباوری مساله‌ای نیست که سریعا حاصل و حادث شود، اگر توانستیم به این حالت رسیده و خود را قبول کنیم، میزان خودباوری بالا می‌رود، با بالا رفتن خودباوری، اعتماد به نفس هم افزایش پیدا می‌کند.

صداقت در ادامه افزود: بالا رفتن اعتماد به نفس یعنی عشق به خود که تبدیل به مهر دیگری می شود و باعث بروز موفقیت می شود و این موفقیت همه جنبه‌های مختلف زندگی را شامل می شود و در همه مسایل جریان خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha