یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 42070

پزشكان معتقدند نوعی عسل قوی و بسیار مفید موسوم به عسل مانوكا برای درمان عفونت‌های زخمی مزمن بسیار موثر است.

سلامت نیوز: پزشكان معتقدند نوعی عسل قوی و بسیار مفید موسوم به عسل مانوكا برای درمان عفونت‌های زخمی مزمن بسیار موثر است و حتی می‌تواند در مراحل ابتدایی جراحت از پیشرفت عفونت جلوگیری كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، استرپتوكك پیوژنزیك باكتری پوستی معمولی است كه اغلب با ایجاد زخم‌های مزمن مرتبط است. این باكتری‌ها كه موجب عفونی شدن زخم‌ها می‌شوند، می‌توانند با تجمع كردن در كنار هم بیونوارهایی را تشكیل دهند كه موانعی را بر سر راه داروها ایجاد می‌كنند و در نتیجه منجر به تشدید عفونت مزمن می‌شوند.

به گزارش روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، متخصصان دانشگاه كاردیف متروپولتیان در یك آزمایش جدید نشان داده‌اند كه عسل مانوكا نه تنها می‌تواند این بیونوارها را تخریب كند بلكه هم‌چنین در ابتدا مانع می‌شود كه این باكتری‌ها بیونوارها را بسازند و در نتیجه از بروز عفونت‌های مزمن روی جراحات و زخم‌ها پیشگیری می‌كند.

عسل مانوكا حاصل شهدی است كه زنبورهای عسل از درخت مانوكا تهیه می‌كنند. این درخت در نیوزلند و بخش‌هایی از استرالیا رشد می‌كند. علاوه بر اینها مصرف یك قاشق عسل طبیعی و تصفیه نشده قبل از خواب می‌تواند عملكرد مغز را تقویت كند. عسل درعین حال برای تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است و به دلیل دارا بودن خاصیت ضد باكتریایی قوی در شرایط مختلف به بازسازی و ترمیم بافت‌های بدن كمك می‌كند و تاثیر شفابخش در بهبود انواع گوناگون زخم‌ها دارد.

به گزارش ایسنا، بسیاری از پزشكان تاكید دارند كه سرماخوردگی‌ها بر اثر فعالیت ویروس‌ها بروز می‌كنند و عسل هم یك ماده ضد ویروسی طبیعی است.

متخصصان كالج پزشكی پنسیلوانیا در مطالعات قبلی به این نتیجه رسیده بودند كه تاثیر یك قاشق عسل طبیعی برای مقابله با سرماخوردگی از داروهای معمول كه برای درمان این بیماری تجویز می‌شوند به مراتب بیشتر است. عسل از باكتری‌های مفید روده نیز حمایت می‌كند، پروسه هضم غذا را بهبود می‌بخشد و برای افراد مبتلا به سندرم روده تحریك پذیر مفید است. همچنین مصرف دو قاشق چای خوری عسل سه نوبت در روز برای درمان زخم‌های گوارشی موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha