یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 42082

تحقیقات مختلف نشان داده است كه تعداد معینی از ویتامین ها و مواد معدنی اگر جذب بدن شوند بر ظاهر و زیبایی پوست تاثیر مثبت می گذارند همچنین این ویتامین ها به سلامت عمومی بدن ( به خصوص در خانمها ) كمك می كند

سلامت نیوز : تحقیقات مختلف نشان داده است كه تعداد معینی از ویتامین ها و مواد معدنی اگر جذب بدن شوند بر ظاهر و زیبایی پوست تاثیر مثبت می گذارند همچنین این ویتامین ها به سلامت عمومی بدن ( به خصوص در خانمها ) كمك می كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ،بعضی حقایق درباره ویتامین ها و پوست جالب است كه بدانیم.

1- كمبود ویتامین ها می تواند سبب مردن سلول های پوست شود و اگر ویتامین های مورد نیاز پوست به آن نرسد لكه لكه و تیره می شود.

2- تحقیقات مختلف نشان داده است كه تعداد معینی از ویتامین ها و مواد معدنی اگر جذب بدن شوند بر ظاهر و زیبایی پوست تاثیر مثبت می گذارند همچنین این ویتامین ها به سلامت عمومی بدن ( به خصوص در خانمها ) كمك می كند.

3- تحقیقات نشان داده است كه رابطه ای مستقیم و قوی بین تغذیه و سلامت پوست وجود دارد.

4- ویتامین ها را باید به صورت روزانه مصرف كنید. برای این منظور می توانید از مولتی ویتامین استفاده كنید. البته بهتر است نیاز بدن خود را با خوردن میوه و سبزیجات تازه كه غنی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند تامین كنید. و به جای اینكه مقدار زیادی از یك میوه میل نمایید بهتر است به اندازه كافی از میوه های مختلف استفاده كنید.

5- بیشتر مردمی كه سالم به نظر می رسند دچار كمبود ویتامین و مواد معدنی هستند.

برای پیدا كردن بهترین روش مراقبت از پوست خود با توجه به نوع و شرایط پوستتان و علم به نقش هر ویتامین می توانید بهتر تغذیه خود را كنترل كنید تا پوستی شاداب، شفاف و زیبا داشته باشید.

حال به معرفی انواع مختلف ویتامین های موثر در سلامت پوست و نقش و همینطور منابع آنها می پردازیم:

ویتامین A
این ویتامین برای رشد طبیعی، تكثیر و بازسازی سلول های پوست لازم است. همچنین در سلامت گلبول های قرمز خونی و سیستم ایمنی بدن نقش حیاتی بازی می كند و آنتی اكسیدانت هم هست.
بهترین منابع غذایی: زرده تخم مرغ، شیر و سایر محصولات لبنی، جگر و روغن ماهی
این ویتامین رنگ پوست را بهبود می بخشد عمق گرفتن خطوط صورت را كند می كند. انعطاف پذیری پوست را زیاد می كند و همینطور در داروهای درمانی جوش به كار می رود و می تواند پوست را برای احیاء سلول های جدید تحریك كند.

ویتامین B
این ویتامین برای سوخت ساز پروتئین عملكرد سیستم ایمنی، ساخت هورمون لازم است و عملكرد سیستم وریدی را بهبود می بخشد.
بهترین منابع برای ویتامین B : گوشت مرغ، ماهی، حبوبات كامل، دانه های خشك شده، موز، گوشت
این ویتامین تراوش چربی پوست را تنظیم می كند و مانع از چرب شدن بیش از حد پوست می شود. تمایل پوست به لكه دار شدن را كاهش می دهد، از زبر و خشن شدن پوست جلوگیری می كند و می تواند در تشكیل كلاژن موثر باشد.

ویتامین C
این ویتامین برای تولید كلاژن لازم است و بدن نمی تواند آن را بسازد بنابراین باید بوسیله غذا تامین شود. همینطور برای خنثی كردن رادیكال های آزاد بدن به آن احتیاج دارد.
بهترین منابع غذایی: مركبات، كلم، كلم بروكلی، گوجه فرنگی، غلات سبوس دار، هندوانه، فلفل و سیب زمینی
ویتامین C در الیام زخم ها و كبودی ها كمك می كند. پوست را در برابر تشعشعات UV حفاظت می كند. و سبب تحریك بدن برای تولید كلاژن شود.

ویتامین D
این ویتامین برای تكثیر سلول های پوست و جذب كلسیم لازم است.
بهترین منابع ویتامین D عبارتند از: زرده تخم مرغ، ماهی قزل آلا، جگر و شیر.
ویتامین D پوست را مرطوب می كند.

ویتامین E
این ویتامین برای رشد بافت های سالم لازم است. و یك آنتی اكسیدانت فوق العاده پایدار است.
بهترین منابع غذایی برای ویتامین E عبارتند از: جوانه گندم، دانه ها، روغن گیاهی، سبزیجات برگدار سبز و حبوبات كامل
این ویتامین پوست را مرطوب و شفاف می كند، از مضرات رادیكال های آزاد می كاهد، به درمان سوختگی، التهاب، بریدگی و سوزش كمك می كند.

ویتامین F
یك اسید چرب حیاتی است كه در حقیقت یك بلوك ساختمانی از سطح پوست را تشكیل می دهد.
این ویتامین به پوست در ساختن یك سد محافظ برای بدن كمك می كند، درمانی برای جوش و آكنه است و پوست را مرطوب می كند.

ویتامین K
بهترین منبع غذایی برای ویتامین K سبریجات برگدار سبز است.
ویتامین K كبودی ها را كاهش می دهد، می تواند در كاهش سیاهی زیر چشم موثر باشد. لكه های خونی كه ناشی از سالخوردگی است را درمان می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha