سلامت نیوز : سرطان بر اثر عوامل بسیار متنوع و به مرور زمان به‌وجود می‌آید و برای پیشگیری از سرطان، بررسی عوامل خطر زا و عوامل محافظ ضروری است.
۱۳۹۰ یکشنبه ۱۶ بهمن ساعت 09:33

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، حسین فرامرزی مدیر گروه مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان این مطلب اظهار داشت: بخش بزرگی از علل سرطان‌ها شناخته شده نیستند اما با رعایت چند نکته می‌توان از بروز حداقل یک سوم سرطان‌ها جلوگیری کرد.

فرامرزی ادامه داد: افراد با به‌کارگیری نکته‌هایی مانند استفاده نکردن دخانیات، مصرف نکردن مشروبات الکلی، نگه داشتن وزن در حد طبیعی و انجام فعالیت‌های ورزشی منظم می‌توانند از بروز سرطان پیشگیری کنند.

وی در زمینه سایر علل پیشگیری از سرطان افزود: رعایت نكاتی از جمله عدم مواجهه طولانی مدت با نور آفتاب به ویژه در ساعات ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر، محدودیت کردن مواجهه با عوامل شغلی خطرزا، پیگیری موارد ژنتیکی و انواع سرطان‌های خانوادگی و رعایت بهداشت جنسی می‌توان از بروز انواع سرطان‌ها پیشگیری کرد.

مدیر گروه مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر اظهار داشت: رعایت رژیم غذایی مناسب و مصرف سبزیجات و میوه‌جات به صورت روزانه و به مقدار کافی و همچنین استفاده کم از غذاهای با منشأ چربی حیوانی، عدم مصرف غذاهای کپک زده، شور، دود اندود و نمک سود و استفاده نکردن از مواد غذایی دارای ماده نگه‌دارنده نیتریت در پیشگیری از سرطان‌ها موثر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha