یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: 42106
سلامت نیوز : با توجه به افزایش آمار سزارین در بیمارستان‌های کشور در سال‌های اخیر و برای کاهش این رقم، نیازمند تلاش و آموزش همگانی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب دا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در آیین افتتاحیه بخش زایمان فیزیولوژیک مركز آموزشی درمانی فاطمیه با بیان اینكه بر اساس برداشت نادرست از غرب در گذشته، شیب گرایش به زایمان سزارین در ایران بسیار افزایش یافت، اظهار داشت: آمار سزارین در دنیا 20 درصد کل زایمان‌ها را شامل می‌شود در صورتی که این رقم در بیمارستان‌های دولتی ایران 40 تا 60 درصد و در بیمارستان‌های خصوصی نزدیک به صد درصد است.

دکتر رضا صفی آریان با تأكید بر لزوم فرهنگ سازی در خصوص زایمان فیزیولوژیک گفت: بسیاری از خانم‌ها از ماه‌های نخست بارداری خود را برای سزارین آماده می‌كنند و حاضر نیستند فرایند زایمان فیزیولوژیک را بپذیرند.

وی اظهار داشت: تنها عامل دخیل در افزایش این رقم کادر درمانی نیست بلکه فرهنگ جامعه نیز در سال‌های اخیر دچار تغییر شده است و مادران باردار بدون داشتن هیچ دلیل پزشکی و قانع کننده‌ای به این امر روی آورده‌اند.

دكتر صفی آریان ادامه داد: شیوع عفونت پس از سزارین و مصرف طیف وسیع آنتی‌بیوتیک عوارض زیادی برای مادران به دنبال دارد.

بر اساس این گزارش، متخصص اطفال مركز آموزشی درمانی فاطمیه نیز گفت: هم آغوشی مادر و کودک در ساعت‌های اولیه زایمان در کنار کمک به مادران در کودکان نارس نیز باعث بهبود هر چه بیشتر و بهتر شرایط می‌شود.

دکتر بهناز بصیری افزود: مراقبت‌های آغوشی مادران مراقبت‌های "مام" نام دارد که برای نخستین بار در یکی از مراکز دوستدار کودک در مشهد آزمایش شده است.
وی ادامه داد: در این زمان ایجاد ارتباط پوستی مادر و کودک و استفاده از گرمای طبیعی بدن مادر در کنار تغذیه هر چه بهتر نوزادان زمان ترخیص از بیمارستان را نیز کاهش می‌دهد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha