سلامت نیوز : رییس بیمارستان روانپزشكی ایران گفت: بواسطه مصرف مواد محرك، بار مراجعات به بیمارستان روانپزشكی ایران به ویژه اورژانس این بیمارستان زیاد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر قدیری در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشكی تهران، گفت: بیمارستان روانپزشكی ایران تنها بیمارستان روانپزشكی غرب تهران است كه با 90 تخت مردان، 30 تخت زنان و 22 تخت اورژانس، استان البرز را نیز پوشش قرار می‌دهد.

وی با اشاره به جمعیت تحت پوشش این بیمارستان ادامه داد: در سال‌های اخیر بواسطه مصرف مواد محرك مراجعات زیادی به ویژه به اورژانس این بیمارستان صورت می‌گیرد به طوری كه گاهی حتی ضریب اشغال تخت‌های این بیمارستان به 120 تا 130 درصد می‌رسد.

قدیری با اشاره به افتتاح بخش روانپزشكی جامع‌نگر در بیمارستان روانپزشكی ایران افزود: كمتر بیمارستانی در سطح كشور این خدمات را ارایه می‌دهد. در بیمارستان روانپزشكی ایران حتی گاهی با مراجعه به منزل بیماران، ویزیت انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: بیمارستان روانپزشكی ایران با وجود فعالیت‌های آموزشی اما از نظر اعضای هیات علمی در مضیقه است.

 بیمارستان میرزاكوچك خان به بیمارستان جامع زنان تغییر نام داد

دكتر اكبری، رییس بیمارستان جامع زنان (میرزاكوچك خان) نیز در این مراسم گفت: بیمارستان زنان نخستین بیمارستان تخصصی ایران است كه اخیرا به نام بیمارستان جامع زنان تغییر نام داده و در حال گسترش است.

وی گفت: بیمارستان جامع زنان 350 تخت مصوب دارد كه در حال حاضر 31 تخت از آن فعال است و با راه‌اندازی بیمارستانی كه در حال ساخت است تعداد تخت‌های فعال به 350 تخت می‌رسد.

اكبری گفت: به علت تك تخصصی بودن بیمارستان جامع زنان، سعی شد در این بیمارستان درمانگاه‌های متعددی از جمله جراحی، عفونی، داخلی، غدد، نازایی، كلینیك مجهز قلب و اندوسكوپی و ... راه‌اندازی شود. همچنین پیش از این در پذیرش بیماران ICU مشكل داشتیم كه به این منظور بخش ICU بیمارستان زنان با 7 تخت راه‌اندازی شد.

وی افزود: یكی از مسایل مهم محدود بودن تخت‌های NICU بود كه به منظور رفع مشكلات ناشی از این موضوع، 4 تخت NICU این بیمارستان به 10 تخت افزایش یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha