مدیرکل دفتر امور آسیبهای اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش فاصله زندگی مشترک زوجین تا زمان جدایی آنها به سه سال خبر داد.

سلامت نیوز : مدیرکل دفتر امور آسیبهای اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش فاصله زندگی مشترک زوجین تا زمان جدایی آنها به سه سال خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، سید حسن موسوی چلک  با بیان این مطلب افزود: براساس آمارهای موجود طلاق از جمله مشکلاتی است که جوامع مختلف با آن روبرو هستند بطوریکه پیامدهای منفی آن بیشتر متوجه زوجین و فرزندانشان می شود .

به گفته وی، همچنین آمارها نشان می دهد که از هر 6.5 ازدواج در کشور یکی منجر به طلاق می شود که این موضوع در استانهای بزرگ مانند تهران کمتر گزارش شده است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران تاکید کرد: همچنین فاصله زندگی مشترک زوجین تا زمان جدایی آنها نیز که در گذشته پنج سال بوده  ژهم اکنون به سه سال کاهش یافته است که این امر به طور حتم اثرات بدی بدنبال خواهد داشت.

وی گفت: مهمترین راهکار در زمینه کنترل این معضل اجتماعی آموزش است که البته 60 ساعت آموزش قبل از ازدواج کافی نیست و باید این آموزش ها از دوران کودکی ارایه شود و به تناسب رشد افراد، مهارت های اجتماعی لازم و مطالبی درباره خصوصیات جنس مخالف و حقوق متقابل زوجین به آنها آموزش داده شود.

موسوی به نقش مهم مددکاران اجتماعی در کاهش پیامدهای طلاق اشاره کرد و گفت: این افراد می توانند با انجام مشاوره و مهارتهای لازم به زوجین در بسیاری از موارد از طلاق آنها جلوگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha