سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 42198
سلامت نیوز:كودك شما دارد همه رحم شما را پر می كند! در این هفته او حدود 900 گرم وزن دارد و طول بدن او نیز 36.5 سانتی متر است. او اكنون می تواند چشمان خود را باز و بسته كند و در زمانهای مشخصی می خوابد و بیدار می شود. او می تواند انگشتهایش را نیز بمكد.

هرچند ریه های او هنوز كاملا رشد نكرده است، اما در صورتی كه در این زمان بطور اتفاقی نارس به دنیا بیاید، با كمك دستگاه ریه او قادر خواهد بود تنفس را انجام دهد. به حركتهای ریتمیك و منظم كودك خود دقت كنید زیرا نشانه سكسكه هایی هستند كه از این به بعد ممكن است به طور معمول رخ دهند.

معمولا هر بار سكسكه كودك تنها چند لحظه طول خواهد كشید و در نتیجه برای او آزارد هنده نخواهد بود؛ پس از احساس این حركات لذت ببرید! با رشد بیشتر بافت مغز، اكنون مغز كودك شما بسیار فعال است. فكر می كنید او به چه چیز فكر می كند؟!

شما چگونه تغییر می کنید؟
كودك شما در حال آماده شدن برای مرحله نهایی است، در نتیجه شما ممكن است عوارض جدیدی را مشاهده كنید. علاوه بر احساس درد در پشت و كمر، ممكن است گاهی اوقات دچار گرفتگی عضلات پا نیز بشوید. پاهای شما وزن زیادی را تحمل می كنند و رحم شما نیز به جریان خون بیشتری نیاز دارد.

با رشد رحم فشار بیشتری بر رگهایی كه خون را از اندامهای تحتانی شما به سمت قلب می برند و همچنین بر عصبی كه از بالاتنه به سمت پاهای شما می رود وارد می شود. متاسفانه هر چه مدت بیشتری از حاملگی شما بگذرد این گرفتگیهای عضلانی شدیدتر و بیشتر خواهند شد. گرفتگی عضلات معمولا در شب رخ می دهد، اما ممكن است در طول روز هم بروز كند. با انجام این تمرین شاید از درد و گرفتگی رها شوید: پاهایتان را دراز كنید و انگشتهای پاهای خود را مستقیم به سمت جلو بكشید، سپس آنها را به سمت عقب (مثل اینكه بخواهید انگشت شست پا را به روی ساق برسانید) بكشید.

این كار موجب كشیده شدن ماهیچه ساق پا می شود و ممكن است مشكل شما را بهبود ببخشد. همچنین چند دقیقه پیاده روی یا ماساژ دادن ماهیچه ساق پا ممكن است مفید باشد.

این مطلب ممكن است فعلا برای شما بسیار دور از ذهن باشد اما بهتر است به برنامه تنظیم خانواده و روش جلوگیری از بارداری نیز فكر كنید. شما باید قبل از تولد نوزادتان در برخی موارد تصمیم بگیرید. شاید این تعداد فرزند برایتان كافیست و بخواهید لوله هایتان را نیز در زمانی كه در بیمارستان هستید ببندید. به هر حال از حالا وقت كافی دارید كه با همسرتان و متخصص مشورت كنید.

فعالیت های این هفته
مقداری غذا آماده كنید كه بعد از تولد نوزادتان گرسنه نمانید! اگر خودتان آشپزی می كنید از این به بعد دو برابر غذا بپزید و نصف آن را فریز كنید. در هفته های اول پس از تولد نوزادتان هر روز شما و همسرتان به قدری خسته خواهید بود كه حوصله غذا پختن نخواهید داشت و از اینكه چیزی در یخچال داشته باشید كه بتوانید آن را به سرعت گرم كرده و مصرف كنید بسیار خوشحال خواهید شد.

 اگر هم آشپزی نمی كنید در مجلات و پیك های محلی یا مغازه های نزدیك محل سكونت خود بگردید و لیست همه خوراكیهایی را كه با سرویس به درب منزل شما آورده و تحویل می دهند، جمع آوری كنید. بعدا شما از انتخابهای متعددی كه دارید بسیار خوشحال خواهید شد.
منبع: نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha