سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 42201
سلامت نیوز:اندازه كودك شما كمی بیشتر از 39.3 سانتی متر شده است و وزن او حدود 1350 گرم می باشد. مایع آمنیوتیك اطراف او اكنون حدود 700 گرم است اما با گذشت زمان كودك شما رشد كرده و حجم بیشتری از رحم را به خود اختصاص خواهد داد و در نتیجه حجم مایع آمنیوتیك اطراف او كاهش خواهد یافت.

چشمان او باز و بسته می شوند، او قادر است بین تاریكی و روشنایی تمایز قائل شود و حتی می تواند حركت یك منبع نور را به سمت عقب و جلو دنبال كند. هنگامی كه كودك شما متولد شود چشمانش را در بیشتر طول روز بسته نگه می دارد. هنگامی كه چشمانش را باز می كند می تواند به تغییرات نور واكنش نشان دهد.

 اما میزان دقت بینایی او تنها 20/1 (یك بیستم) است، یعنی فقط اشیائی را دقیقا تشخیص می دهد كه تنها چند سانتی متر با صورت او فاصله داشته باشند. بینایی طبیعی در بزرگسالان (برای افراد سالم) برابر با 20/20 (بیست بیستم) است.

شما چگونه تغییر می کنید؟
شما ممكن است این روزها كمی خسته باشید، خصوصا اگر به مشكلات خواب یا بدخوابی هم دچار شوید. همچنین ممكن است نتوانید درست راه بروید یا اشیاء را درست حمل كنید. این حالت هم كاملا قابل درك است. شما بواسطه هورمونهای دوران حاملگی هم سنگین تر شده اید هم تعادل خود را از دست داده اید و هم مفاصل شما سست و شل شده اند. این امر می تواند موجب این شود كه شماره كفش شما نیز افزایش یابد؛ و البته ممكن است كه این تغییر دائمی باشد.

تغییرات سریع خلق و خوی خود را در اوائل حاملگی به یاد می آورید؟ عارضه هایی كه هم اكنون برای شما رخ می دهند به اضافه تغییرات هورمونی ممكن است موجب شود كه حالتهای ماههای اول دوباره به سراغ شما بیایند. ممكن است شما نگران این مطلب باشید كه آیا كودك شما چه شكلی خواهد بود یا اینكه آیا شما والدین خوبی خواهید بود یا خیر. این نگرانیها طبیعی هستند.

اما اگر نمی توانید بر این حالتها غلبه كنید و از نگرانی دربیایید، یا بیش از حد مضطرب و زودرنج شده اید، با پزشك یا مامای خود صحبت كنید. شما ممكن است از جمله 10% خانمهای حامله ای باشید كه افسردگی را از افسردگی خفیف تا متوسط در دوران حاملگی شان تجربه می كنند.

فعالیت های این هفته
اسباب و وسایل كودك خود را آماده كنید:
این كار می تواند یك گزینه مناسب برای همسر شما یا یكی از دوستانتان كه می خواهد به شما كمك كند باشد. آماده كردن تخت گهواره دستی و كالسكه دستی می تواند برای شروع خوب باشد، زیرا سرهم كردن قسمتهای مختلف آنها كار نسبتا دشواری است. وسایلی از قبیل تاب نوزاد یا نی نی لای لای، آویز بالای تخت كودك، بی سیم مخصوص و نمایشگر كودك (كه بوسیله آن می توانید محل قرار گرفتن كودك خود را مشاهده كنید یا با شنیدن صدای او از وضعیت او اطمینان حاصل كنید) ممكن است به باطری نیاز داشته باشند پس اطمینان حاصل كنید كه به اندازه كافی باطری تهیه كرده اید. استفاده از باطری قابل شارژ و شارژر می تواند گزینه مناسبی باشد. اگر به دلیل بیماری یا شرایط خاصی نباید به كودك شیر دهید، اكنون زمان مناسبی است تا سرویس شیردهی نوزاد (شیردوش، شیشه شیر و پستانكها) را استریل و ضدعفونی كنید.
منبع: نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha