سلامت نیوز: كودك 5/2 ساله‌ای كه توسط مردی كارتن‌خواب در سطل زباله پیدا شده‌بود با بهبود وضعیتش به شیرخوارگاه آمنه انتقال یافت.

این پسربچه كه علی نام ‌دارد روز هفتم ماه جاری توسط یك كارتن‌خواب در سطل زباله پیدا شد و بعد از انتقال به بیمارستان الغدیر در بخش‌ آی.سی‌.‌یو بستری شد.

مرد كارتن‌خواب كه این كودك را پیدا كرده‌بود به ماموران پلیس گفت: «من خودم در میان زباله‌ها دنبال غذا و لباس بودم كه به جسم نیمه‌جان این كودك برخوردم. نمی‌دانم او كیست و
چه نامی ‌دارد. حتی نمی‌دانم چطور دچار این وضعیت شده. فقط متوجه شدم نفس ضعیفی دارد. دلم‌ برایش سوخت و تصمیم گرفتم او را به بیمارستان برسانم.» با توجه به اینكه این كودك به مراقبت‌های ویژه‌ای احتیاج داشت به بیمارستان شهدای تجریش انتقال یافت و در آنجا در بخش مراقب‌های ویژه بستری شد.

با به‌هوش آمدن این كودك، او نامش را به پرستاران گفت. آثار كبودی‌های گسترده‌ای روی بدن علی وجود داشت كه نشان می‌داد این كودك مورد آزارهای متعددی قرار گرفته ‌است.
هرچند در ابتدا تصور می‌شد، علی از بلندی پرت شده یا بر اثر سقوط به سطل زباله دچار كبودی شده اما زمانی‌كه این جراحات به صورت علمی مورد بررسی قرار گرفت مشخص شد، برخی از این كبودی‌ها كهنه ‌است و بر اثر سقوط هم نیست. پرستاری شبانه‌روزی از این كودك، وضعیت او را بهبود داد و او از بیهوشی بیرون آمد. در این هنگام بود كه مددكاران اورژانس اجتماعی در بیمارستان حاضر شدند تا وضعیت این كودك را مورد بررسی قرار دهند اما نتوانستند خانواده علی را پیدا كنند. آنها فهمیدند این پسربچه، والدین معتادی دارد كه در زندان به سر می‌برند و وی با یكی از اقوامش زندگی می‌كند. مجید ارجمندی، مدیركل اورژانس اجتماعی كشور روز گذشته درباره وضعیت علی به «ایسنا» گفت: این كودك به دلیل ضربه‌ای كه به سرش وارد شده در بخش آی‌سی‌یو بستری شده بود. دو روز از این حادثه گذشت و زنی كه مدعی بود «خاله» این كودك است، به بیمارستان آمد. این زن گفت كه نام این كودك علی است. او گفت پدر و مادر علی اعتیاد دارند و علی تحت سرپرستی او قرار دارد و زمانی كه وی در خانه نبود، علی از پشت‌بام خانه به پایین سقوط كرد و او پس از آن دیگر كودك را ندید. البته بعد از مراجعه ماموران برای پرس‌وجوی بیشتر از این زن، وی از محل متواری ‌شد. ارجمندی گفت: این كودك دیروز از حالت كما خارج و به شیرخوارگاه آمنه منتقل شد.

مدیركل اورژانس اجتماعی كشور ادامه داد: در حال حاضر ماموران نیروی انتظامی و مددكاران اورژانس اجتماعی منتظرند تا سرنخی از خانواده كودك به دست آورند.
مدیركل اورژانس اجتماعی كشور تاكید كرد: باید تكلیف كودكان دارای والدین زندانی یا معتاد در دادگاه‌ها توسط مددكاران اجتماعی تعیین شود تا كودكان دچار مشكلات اینچنینی نشوند.

ارجمندی در ادامه با بیان اینكه لازم است در این زمینه در رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شود و همچنین بروشورها و كتاب‌هایی چاپ شود و در اختیار مردم قرار بگیرد، اظهار كرد: می‌توان با حساس‌سازی تصویب لایحه حمایت از كودكان و نوجوانان كه همچنان در مجلس معطل مانده است را تسریع بخشید. هرچند كه بعید است با توجه به عمر كوتاه که از مجلس باقیمانده، این اتفاق رخ دهد.
علی، قربانی جدید كودك‌آزاری در حالی به شیرخوارگاه آمنه منتقل ‌شد كه چند روز قبل، حكم ناپدری هانیه اولین كودك‌ آزاردیده سال 90 از سوی دادگاه صادر شد. هانیه كه او نیز

قربانی ناپدری و مادری معتاد است اوایل سال‌جاری با كمك اورژانس اجتماعی از خانه ناپدری‌اش بیرون كشیده‌شد. هانیه هشت‌ساله كه بعد از مرگ پدرش با مادر معتادش كارتن‌خوابی می‌كرد با ازدواج مادرش با یك مرد معتاد دیگر به خانه این مرد انتقال یافت. هربار كه ناپدری مواد مصرف می‌كرد به جان این كودك می‌افتاد و او را كتك می‌زد. هانیه زمانی پیدا شد كه دچار شكستگی‌های متعدد در ناحیه هر دو دست بود. سوختگی‌های شدیدی روی بدنش بود و كبودی‌ها نشان می‌داد این كودك مرتب مورد ضرب‌و جرح قرار می‌گرفته است.

ناپدری هانیه بعد از بازداشت اعتراف كرد هربار كه شیشه مصرف می‌كرد دچار توهم می‌شد و این دختر را كتك می‌زد. هاینه تحت عمل جراحی قرار گرفت و از ناحیه دو دست بهبود نسبی یافت و به یكی از مراكز بهزیستی منتقل شد با تكمیل تحقیقات، پرونده در دادگاه عمومی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ناپدری به پرداخت دیه و سه سال حبس محكوم شد.
منبع: روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha