سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 42228

پژوهشگران اعلام كردند كه واكسنی برای درمان سرطان سینه ابداع شده است و این واكسن بر روی 85 درصد زنان مبتلا به سرطان سینه از نوع DCIS موثر بوده است

سلامت نیوز : پژوهشگران اعلام كردند كه واكسنی برای درمان سرطان سینه ابداع شده است و این واكسن بر روی 85 درصد زنان مبتلا به سرطان سینه از نوع DCIS موثر بوده است .

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، این پژوهشگران گفتند كه سرطان سینه DCIS از غیرتهاجمی ترین نوع سرطان سینه است و استفاده از این واكسن كه از سلولهای بدن خود بیمار تهیه می شود تاكنون توانسته است افراد را در مدت چهار سال از ابتلای دوباره به سرطان سینه حفظ كند.

در حقیقت دانشمندان در این آزمایش ها كه به سرپرستی دانشگاه پنسیلوانیا انجام شده است 27 زن مبتلا به سرطان سینه را مورد بررسی قرار دادند. آنها گلبول های سفید تخصصی شده این بیماران را با استفاده از شیوه های استاندارد مشابه اهدای خون، جداسازی كردند.

این سلول ها در آزمایشگاه به گونه ای دست كاری می شوند كه به سیستم ایمنی بدن امكان می دهد سلول های سرطانی را به عنوان یك عامل خارجی تشخیص دهد و به آنها حمله كند.

هر بیمار باید چهار هفته ، واكسنی را كه از سلول های بدنش تهیه شده است ، تزریق كند و دو هفته بعد برای برداشتن توده باقی مانده از سرطان تحت عمل جراحی قرار گیرد.

دانشمندان نمونه های پیش از واكسیناسیون را با نمونه های پس از واكسیناسیون مقایسه كردند و دریافتند پنج بیمار (معادل 20 درصد) هیچ سرطان قابل مشاهده ای ندارند. این امر نشان دهنده تاثیر سیستم ایمنی برای از بین بردن تومور است.

به گفته پژوهشگران پروتئین های آسیب دیده و مخرب در سایر بیماران نیز كاهش چشمگیر یافته بود.

این نتایج، شواهدی درمانی جدیدی برای واكسن سرطان سینه فراهم می كند كه می تواند برای مراحل اولیه این بیماری به كار گرفته شود.

پژوهشگران اكنون دریافتند آنتی ژن های HER2/neu وجود دارند كه برای زنده ماندن سلول های سرطان سینه در مراحل اولیه ، حیاتی هستند . اگر دانشمندان بتوانند این آنتی ژن هارا با واكنش سیستم ایمنی بدن متوقف كنند، می توانند سلول های سرطانی را از بین ببرند.

نتایج این تحقیقات در نشریه Immunotherapy منتشر شده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha