سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۲
کد خبر: 42238

*مصرف روزانه 12 لیوان آب و مایعات در طول روز از ابتلا به سنگ کلیه جلوگیری می‌کند

سلامت نیوز : متخصص کلیه و مجاری ادرار گفت: مصرف کم مایعات و نوشیدنی‌ها از دلیل اصلی ابتلا به سنگ کلیه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛‌ دکتر صدرالله محرابی، متخصص کلیه و مجاری اظهار داشت: بیماری سنگ کلیه یکی از عارضه‌های رایج در جامعه بوده که می‌توان با رعایت برخی اقدامات پیشگیرانه ساده تا حد زیادی از آن جلوگیری کرد.

متخصص کلیه و مجاری ادرار در این خصوص عنوان کرد: مصرف کم مایعات، آب و هوای گرم و خشک و معتدل کوهستانی، جنس مذکر، کم تحرکی، زمینه فامیلی، ناهنجاریهای مادرزادی، و عفونتهای دستگاه ادراری از مهم‌ترین دلایل ابتلا به سنگ کلیه و مجاری ادراری است.

وی گفت: در حال حاضر اغلب سنگ‌های دستگاه ادراری با درمان دارویی و انواع مختلف سنگ‌شکنی قابل درمان هستند و جای نگرانی وجود ندارد.

دکتر محرابی با بیان این‌که در تعداد محدودی از بیماران نیز برای درمان سنگ کلیه آنان به عمل جراحی نیاز هست، تاکید کرد: با توجه به عدد بالای سنگ‌سازی (حدود 50 درصد طی 10سال) لازم است در اغلب موارد افراد با مراجعه مکرر به پزشک و ارزیابی عملکرد وضعیت کلیه‌ها با اقدامات پیشگیرانه از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند.
 
*مصرف روزانه 12 لیوان آب و مایعات در طول روز از ابتلا به سنگ کلیه جلوگیری می‌کند

متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار، افزایش تحرک، مصرف زیاد مایعات، حدود 12-8 لیوان در طول روز و کاهش مصرف گوشت قرمز و نمک را از نکات پیشگیرانه ابتلا به سنگ کلیه دانست.

وی ابراز داشت: در صورت دفع سنگ در مبتلایان به این بیماری نیز میتوان بسته به جنس سنگ از داروهای مختلف برای جلوگیری از سنگ‌سازی استفاده کرد تا از عود مجدد و ایجاد عوارض جلو گیری شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha