سلامت نیوز : دبیر انجمن جراحی زانو، آرتروسكوپی و آسیب‌های ورزشی با بیان این كه دردهای زیر كشككی، شایع‌ترین ناراحتی زانو در زنان خانه‌دار هستند، گفت: این عارضه به دنبال بد نشستن ایجاد می‌شود. بویژه آنهایی كه به مدت طولانی چهار زانو می‌نشینند فشار زیادی به كشكك زانویشان وارد آمده و دچار دردهای زیر كشككی می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا دكتر سهیل مهدی پور، درباره چگونگی استفاده از زانو بندهای طبی گفت: استفاده ناصحیح از زانو بندهای طبی موجب ضعف عضلات می‌شود، این امر باعث می‌شود زانو بند فشاری را كه باید به صورت طبیعی بر زانو وارد شود را به خود گرفته و در نتیجه عضلات به تدریج ضعیف شوند.

وی ادامه داد: استفاده مداوم و خودسرانه از زانوبندهای طبی به هیچ وجه مورد توصیه نیست.

این متخصص ارتوپدی با بیان این‌ كه باندهای كشی نیز تنها به عنوان یك نگه دارنده اولیه در زمان بروز عارضه استفاده می‌شوند، اظهار كرد: اما زانو بندها اشكال متفاوتی دارند. دسته‌ای از زانوبندها بر روی كشكك متمركز و كشكك را در مسیر خود نگه می‌دارند. دسته‌ای دیگر ربا‌ط‌های داخلی، خارجی و جانبی را نگه می‌دارند. زانو بندهایی وجود دارند كه مانع از جلو و عقب رفتن مفصل شده و دسته‌ای نیز دامنه حركت را كنترل می‌كنند. زانوبندها بر مبنای عارضه‌ای كه رخ می‌دهد تجویز و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 ایجاد صدا در مفاصل اگر با درد همراه نباشد، خطری ندارد
دبیر انجمن جراحی زانو، آرتروسكوپی و آسیب‌های ورزشی همچنین درباره علت ایجاد صدا در زانو توضیح داد: صدا در مفاصل اگر با درد همراه نباشد، خطری ندارد. ممكن است نسوج تغذیه كننده داخل زانو در میان مفاصل گیر كنند و یا تغییرات شیمیایی صورت پذیرد كه موجب صدا دادن مفاصل شود كه طبیعی است اما اگر این صدا همراه با درد باشد دلایل مختلفی دارد كه در روند معاینات مشخص می‌شود.

صافی شدید كف پا در درازمدت موجب بروز آرتروز می‌شود
این متخصص ارتوپدی همچنین در پاسخ به این پرسش كه آیا صافی كف پا در درازمدت موجب بروز دردهای زانو چون آرتروز می‌شود، گفت: صافی كف پا اگر شدید باشد ممكن است نیروهایی را كه باید به صورت طبیعی به این اندام وارد شود را دچار اخلال كرده و فشار به زانو برگردد و در نهایت موجب بروز دردهای زانو شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن اكثر كسانی كه صافی كف پا دارند ممكن است به اختلالی به نام «ولووس» مبتلا باشند كه در آن زانو كمی انحراف دارد و همین انحراف می‌تواند موجب بروز و تشدید درد زانو شود. بنابراین یك مجموعه از علل می‌توانند موجب بروز دردهای زانو شوند.


دردهای زیر كشككی، شایع‌ترین ناراحتی زانو در زنان خانه‌دار
مهدی پور همچنین با اشاره به این‌ كه شایع‌ترین ناراحتی زانو در زنان خانه دار،‌ دردهای زیر كشككی است،‌اظهار كرد: این عارضه به دنبال بد نشستن ایجاد می‌شود. بویژه آنهایی كه به مدت طولانی چهار زانو می‌نشینند فشار زیادی به كشكك زانویشان وارد آمده و دچار دردهای زیر كشككی می‌شوند.

وی اضافه كرد: شایع‌ترین علت درد مفاصل در زنان سالمند آرتروز مفصل زانو است.

دبیر انجمن جراحی زانو، آرتروسكوپی و آسیب‌های ورزشی ادامه داد: درمان آرتروز زانو از درمان‌های كم هزینه و كم تهاجمی‌تر نظیر دارو، تقویت عضلات و فیزیوتراپی آغاز می‌شود، اما اگر بیماری به قدری پیشرفت كند كه درمان به كمك این روش‌ها موثر واقع نشود و فرد دردهای شبانه و آزار دهنده داشته باشد لازم است به سمت جراحی و تعویض مفصل برویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha