چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 42250
سلامت نیوز : یک متخصص پزشکی ورزشی گفت: غذاهای سرخ شده، لبنیات پر چرب، غذاهای آماده مانند سوسیس، کالباس و پیتزا، چربی های اشباع شده مانند روغن های حیوانی و گیاهی جامد و کره جزو مواد غذایی غیر مجاز برای افراد مبتلا به بیماری قلبی می باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر بهزاد حیدرپور ، تصریح کرد: همچنین امعاء و احشاء حیوانی مانند دل، جگر، قلوه، سیرابی و مغز، میگو و گوشت های پر چرب (حتی الامکان باید چربی های قابل رویت جدا شوند)، دسرهای چرب، انواع کلوچه، کیک، شیرینی ها مخصوصاً شیرینی تر، روغن نارگیل، سس های سالاد، انواع شکلات، چیپس و پفک، زرده تخم مرغ و غذاهای کنسرو شده نباید توسط بیماران قلبی مصرف شوند.

وی گفت: توصیه می کنم بیماران قلبی در حد توان از ترشیجات پرهیز کنند، این افراد می توانند از لیمو ترش به عنوان چاشنی غذا بهره ببرند.

دکتر حیدرپور در خصوص رژیم غذایی توصیه شده در بیماران قلبی اظهار داشت: در این بیماران همراه با کاهش مصرف چربی های جامد باید غذاهای غنی از نشاسته مانند نان و سیب زمینی آب‌پز یا کبابی، غلات و حبوبات، میوه و سبزیجات، شیر و لبنیات کم چرب و همچنین روغن زیتون مصرف شود.

وی گفت: این افراد باید همراه وعده غذایی سالاد ، سبزی همراه با آبلیمو و چاشنی ماست مصرف کنند و از خوردن سس مایونز اجتناب نمایند.

این متخصص تاکید کرد: به بیماران قلبی توصیه می کنم روزانه دو عدد گردو را در وعده صبحانه مصرف کنند. بیماران قلبی می توانند از سویا استفاده کنند این ماده علاوه بر غنی بودن از پروتیین، باعث کاهش میزان کلسترول بدن هم می شود.

وی در خاتمه گفت: بیماران قلبی باید به میزان کافی در روز مایعات مصرف و از کم آبی بدن خود پیشگیری كنند. این افراد داروهای خود را با میزان کافی آب مصرف کرده و از خوردن قرص بدون آب اجتناب نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha