چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۶
سلامت نیوز : معاون اجتماعی بهزیستی تهران با تشریح آخرین وضعیت كودكی كه با آثار ضرب و جرح فراوان در سطل زباله پیدا شده بود، گفت: اقدامات مربوط به نیابت قضایی، دادگاه و ستاد پذیرش كودك انجام شده و حال فعلی كودك خوب است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا : ژیلا باقری درباره وضعیت این پسر ۵ ساله كه علی نام دارد توضیح داد: تعدادی از آسیب‌ها ناشی از سقوط احتمالی است كه با توجه به ضربه‌ای كه به سر كودك وارد شده، امكان وقوع آن می‌رود. ضمن اینكه دست راست كودك هم شكسته شده است و آثار سوختگی و ضرب و جرح غیر از سقوط هم روی بدن و صورت كودك دیده می‌شود.

باقری در ادامه عنوان كرد: وضعیت روحی كودك در حال حاضر خوب است اما به هر حال كودك آسیب دیده و تا به شرایط طبیعی بازگردد مدتی طول می‌كشد.

این كودك خیلی اذیت شده و حتی اگر از نظر جسمی هم بهبود یابد خوب شدن عوارض روحی و روانی‌اش زمان‌بر است. وی افزود: حتی جابه‌جایی مكان هم به نوعی استرس‌زاست و مدتی طول می‌كشد تا كودك با محیط جدیدش خو بگیرد اما امیدواریم بتوانیم به زودی سلامت جسمی و روحی‌اش را به او بازگردانیم.

معاون اجتماعی اداره كل بهزیستی استان تهران در ادامه عنوان كرد: كودك كوچك‌تر از آن است كه بتواند اطلاعاتی از خانواده‌اش بدهد. باقری همچنین با اشاره به مراجعه فردی كه خود را عمه‌ یا خاله كودك به بیمارستان الغدیر معرفی می‌كرد، گفت: پس از انتقال كودك از بیمارستان الغدیر به بیمارستان شهدای تجریش، در تاریخ نهم بهمن زنی كه ظاهری پریشان داشت و احتمال مصرف مواد توسط او داده می‌شود به بیمارستان الغدیر مراجعه می‌كند و مدعی می‌شود از اقوام كودك است و پدر و مادر او معتاد هستند و در زندان به سر می‌برند اما هنگامی كه از او مداركش را برای ثبت گزارش درخواست كردند متواری شد.

وی در ادامه گفت: در تمام مدت بستری بودن كودك در بیمارستان، كارشناس تیم سیار اورژانس بر بالین او حاضر بودند و همچنین پیگیری قضایی امور مربوط به كودك را انجام دادند. معاون اجتماعی اداره كل بهزیستی استان تهران در پایان تاكید كرد: مردم هنگام مشاهده موارد مشكوك به كودك‌آزاری، در تمام ساعات شبانه‌روز با خط ۱۲۳ تماس بگیرند و كارشناسان اورژانس اجتماعی آمادگی رسیدگی به این موضوع در تمام مدت شبانه‌روز را دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha