سلامت نیوز : دیابت در دوران بارداری خطر بروز بیماری های مادرزادی مانند بیماری قلبی مادرزادی و یا نقص مادرزادی در ستون فقرات(اسپینا بیفیدا) را افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ،دیابت نوع یك كه در دوران كودكی بروز می كند و دیابت نوع دو كه به دیابت بزرگسالی شهرت دارد به بروز مشكلاتی در كنترل میزان قند خون منجر می شود.

دیابت به دلیل قند زیاد در خون موجب بروز مشكلاتی در بارداری مانند سقط جنین، بروز بیماری و نقص های مادرزادی و همچنین اضافه وزن نوزاد می شود.

این نگرانی وجود دارد كه افزایش بیماری دیابت در بین افراد به ویژه دیابت نوع دو می تواند خطر برای خانم های باردار را افزایش دهد.

محققان دانشگاه 'نیوكاسل' انگلیس داده های 401 هزار و 149 خانم باردار را در شمال شرق انگلیس در فواصل سال های 1996 تا 2008 و همچنین داده های هزار و 677 زن مبتلا به دیابت را بررسی كردند.

خطر بروز نقص به هنگام تولد 19 مورد در هر هزار تولد برای زنانی بود كه دیابت پیش از بارداری نداشتند. این در حالی است كه 72 نوزاد در هر هزار نوزاد مادران مبتلا دیابت دچار نقص در هنگام تولد بودند.

این گزارش حاكی از آن است كه میزان قند خون در افرادی كه قصد بارداری دارند مهمترین عامل خطری است كه باید كنترل شود.

نتایج این بررسی در نشریه Diabetologia منتشر شده است.

بسیاری این از ناهنجاری ها در چهار تا شش هفته نخست بارداری روی می دهد.

به گفته 'روت' مجری این تحقیقات وقتی بارداری ناخواسته باشد یا زمانی كه افراد از لزوم مشاوره با پزشك پیش از بارداری مطلع نباشند، این مشكل بروز می كند.

بر اساس توصیه های پزشكان زنان باید میزان قند خون خود را به كمتر از 1/6 درصد پیش از اقدام برای بارداری كاهش دهند.

با این حال پزشكان می گویند زنان مبتلا به دیابت می توانند با كمك و مشاوره پزشك نوزاد سالم به دنیا آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha