چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۷
کد خبر: 42277
سلامت نیوز:در این هفته اندازه كودك شما به حدود 40 سانتی متر رسیده است. وزن او كمی بیشتر از 1360 گرم است و به زودی شاهد یك افزایش وزن ناگهانی در كودكتان خواهید بود.

 او همچنین می تواند سرش را از یك طرف به طرف دیگر بچرخاند. یك لایه چربی هم در زیر پوست او در حال جمع شدن است تا او برای زندگی در خارج رحم آماده شود، در نتیجه بازوها سرها و بدن او در حال بزرگتر شدن هستند.

شما چگونه تغییر می کنید؟
شما ممكن است در این دوران شاهد ترشح آغوز یا پیش شیر از پستانهایتان باشید. برخی از خانمهای حامله چنین مسئله ای را مشاهده می كنند و برخی هم آن را پیش از تولد نوزادشان تجربه نخواهند كرد. در هر حال این مسئله طبیعی است و نشانه آن است كه بدن شما وظیفه خود را به درستی انجام می دهد.

اگر میزان این ترشحات زیاد است می توانید یك دستمال مخصوص دوران شیردهی در سوتین خود بگذارید تا از كثیف شدن لباسهایتان جلوگیری كنید. همچنین اگر تصمیم دارید كودكتان را با شیر خود تغذیه كنید ممكن است بخواهید از سوتین شیردهی استفاده كنید. اگر سوتین فعلی شما دیگر برایتان راحت نیست می توانید از همین الان از سینه بند شیردهی استفاده كنید.

آیا گاهی اوقات ماهیچه های رحم شما منقبض می شوند؟ بعضی از خانمهای حامله این انقباضات ناگهانی را (كه انقباض براكستون هیكس نامیده می شوند) در نیمه دوم حاملگی و ماههای آخر بارداری خود تجربه می كنند. این انقباضات كه بین 30 تا 60 ثانیه طول می كشند و نامنظم و بی قاعده هستند فعلا نباید مرتب بروز كنند و همچنین نباید دردناك باشند. هنگامی كه چند هفته به زایمان شما باقی مانده باشد ممكن است این انقباضات بیشتر بروز كنند و شاید كمی دردناك شوند.

به این انباضها اغلب "درد زایمان كاذب" می گویند، زیرا گاهی اوقات ممكن است تشخیص درد زایمان اصلی از این انقباضات ناگهانی بسیار سخت باشد.

با این حال تا پیش از هفته سی و هفتم هنوز كودك شما نارس است. پس اگر این انقباضات به طور مرتب رخ می دهند حتی اگر درد ندارند ممكن است نشانه ای از زایمان زودرس باشند. در صورت مشاهده تغییر یا افزایش ترشحات واژن كه آبكی، لزج، صورتی یا خونی باشند، همچنین در صورت مشاهده درد در ناحیه شكم، گرفتگی عضلانی مشابه با دوران قاعدگی، بیشتر از 4 بار انقباض عضلانی در ساعت، افزایش فشار در ناحیه لگن یا كمردرد (خصوصا اگر قبلا چنین دردی نداشته اید) بلافاصله با پزشك یا مامای خود تماس بگیرید.

اگر شما فرزند پسری بدنیا خواهید آورد، بهتر است در مورد ختنه كردن یا نكردن او با یكدیگر صحبت كنید، در مورد زمان و روش انجام ختنه نظرات مختلفی مطرح می شود، بهتر است كمی تحقیق كنید یا از متخصص زنان و اطفال خود بپرسید.

فعالیت های این هفته
ساك بیمارستان خود را آماده كنید: می توانید از بیمارستان بپرسید كه چه لوازمی در اختیار شما قرار خواهند داد و چه چیزهایی را باید از داروخانه بیمارستان تهیه كنید. با این حال پیشنهاد می كنیم علاوه بر لباس و مسواك برخی موارد دیگر كه بهتر است آماده كنید عبارتند از:
- یك عكس، تصویر یا چیز دیگری كه در هنگام زایمان به آن نگاه كنید؛
- تعدادی بیسكویت برای اینكه انرژی خود را به دست آورید و آدامس یا شیرینی نعنایی برای زمانی كه دهانتان بوی نامناسبی دارد؛
- بالش، جوراب و دمپایی راحتی تان؛
- كتاب یا مجله؛ البته مجلات یا كتابهای سنگین و پرمحتوا به درد نمی خورند، زیرا شما نمی توانید بر روی آنها تمركز كنید؛
- لباس خواب و سوتین شیردهی؛
- یك لباس كودك مناسب برای هنگامی كه می خواهید نوزادتان را به خانه ببرید؛
- یك دوربین عكسبرداری یا فیلمبرداری، باطریهای نو و فیلم.
منبع نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha