این واکسن با موفقیت مرحله اول آزمایشهای کلینیکی خود را پشت سر گذاشت و بدن انسان را به افزایش تولید پادتن علیه ایدز واداشت و واکنش سلولی را تقویت کرد.

سلامت نیوز : مرکز دولتی ویروس شناسی و بیوتکنولوژی ویکتور روسیه از موفقیت آزمایش‌های کلینیکی بر روی واکسن ایدز در مرحله اول آن خبر داد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، الکساندر سرگی اف مدیر مرکز ویکتور گفت: این واکسن با موفقیت مرحله اول آزمایشهای کلینیکی خود را پشت سر گذاشت و بدن انسان را به افزایش تولید پادتن علیه ایدز واداشت و واکنش سلولی را تقویت کرد.

وی افزود: این واکسن جدید هم اکنون منتظر تایید برای پشت سرگذاشتن مرحله دوم آزمایش است.

مرکز دولتی ویروس شناسی و بیوتکنولوژی ویکتور روسیه پیش از این اعلام کرده بود که یکی از قویترین و پیشرفته‌ترین واکسن‌ها علیه بیماری ایدز را تولید کرده است.

بر پایه این گزارش، از سال 1987 تا اول نوامبر گذشته 636 هزار و 979 مورد ابتلا به ویروس ایذر در روسیه به ثبت رسیده است به گونه‌ای که شمار مبتلایان از سال 2006 میلادی افزایش یافته است و 104 هزار و 257 نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند.

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، شمار بیماران مبتلا به ایدز که در سال 2009 میلادی در جهان به ثبت رسیده است، 33 میلیون و 300 هزار نفر است.

ویروس ایدز باعث‌ کاهش‌ توانایی‌ بدن‌ در مقابله‌ با عفونتها و توانایی‌ سرکوب‌ سلول‌های‌ غیرطبیعی‌ مثل‌ سلول‌های‌ سرطانی‌ می‌شود.

ویروس‌ ایدز موسوم به HIVسلول‌های‌ ایمنی‌ موجود در خون‌ (لنفوسیت‌ها) و سلول‌های‌ ایمنی‌ موجود در بافت‌ها مانند مغز استخوان‌، طحال‌، کبد و گره‌های‌ لنفاوی‌ را درگیر می‌سازد.

این‌ سلول‌ها در تولید پادتن‌ برای‌ مقابله‌ با بیماریها و سرطانها نقش‌ دارند. در مجموع‌ باید گفت‌ که‌ ایدز یک‌ نوع‌ نقص‌ ایمنی‌ ثانویه‌ است‌ که‌ در سیر عفونت‌ با ویروس‌ ایدز ایجاد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha