چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۰
کد خبر: 42293

یك گروه از متخصصان زیبایی اعلام كردند با فرا رسیدن فصل زمستان چشمان زنان نزدیك به 5 سال پیرتر از فصول دیگر به‌نظر می‌رسد.

سلامت نیوز : یك گروه از متخصصان زیبایی اعلام كردند با فرا رسیدن فصل زمستان چشمان زنان نزدیك به 5 سال پیرتر از فصول دیگر به‌نظر می‌رسد.
 
یك گروه از متخصصان زیبایی اعلام كردند با فرا رسیدن فصل زمستان چشمان زنان نزدیك به 5 سال پیرتر از فصول دیگر به‌نظر می‌رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها در این فصل به‌دلیل كاهش نور خورشید و تغییرات هورمونی، ویتامین D كمتری در بدن زنان تولید می‌شود كه این عامل باعث می‌شود زیر چشمان آن‌ها تیره‌تر از قبل به‌نظر برسد. باز هم به‌دلیل كاهش شدت نور آفتاب، پوست انسان در این فصل روشن‌تر می‌شود كه این عامل تیرگی زیر چشم‌ها را آشكارتر می‌كند.

متاسفانه از بین بردن این لكه‌ها و پف‌های تیره رنگ دشوارتر از چین و چروك‌های روی پوست صورت هستند و همین عامل نگرانی زیادی را برای زنانی كه دچار این مشكل هستند به‌وجود می‌آورد. در زیر چشم رگ‌های بسیار ریزی وجود دارند كه خون را زیر پوست به گردش درمی‌آورند. بر اثر عوامل خاصی این رگ‌ها به رنگ آبی تیره در می‌آیند و شكلی مشابه با كبودی را به‌وجود می‌آورند. در زمستان به‌دلیل رنگ پریدگی پوست و كمبود ویتامین D این لكه‌ها بیشتر به چشم می‌آیند.

معمولا 10 درصد از زنان با این مشكل مواجه هستند و معمولا استفاده از كرم‌ها و محصولات آرایشی را تنها راه برطرف‌كردن تیرگی زیر چشم می‌دانند اما بهترین راه مبارزه با این لكه‌ها این است كه زنان سعی كنند در فصل زمستان بیشتر در معرض نور خورشید باشند و ویتامین D بیشتری نیز مصرف كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha