سلامت نیوز : دبیرعلمی ششمین همایش سراسری انجمن خون و سرطان کودکان گفت: متاسفانه بیماری تالاسمی در ایران شیوع زیادی دارد به گونه‌ای كه 8 میلیون بیمار مبتلا به تالاسمی ماژور در کشور زندگی می‌كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر بیژن کیخایی در حاشیه برگزاری افتتاحیه همایش سراسری انجمن خون و سرطان ایران در اهواز با بیان این مطلب افزود: با توجه به اجرای طرح غربالگری میان زوجین، خوشبختانه این بیماری از سال 76 تاكنون، از هر هزار مورد ابتلا در سال به 250 مورد کاهش یافته است.

وی تاكید كرد: با مشارکت‌های مردمی می‌توان این بیماری را در مراحل اولیه درمان کرد و میزان آن را به صفر رساند.

کیخایی در ادامه اظهار كرد: در بعضی از بیماری‌های خونی اختلاف نظر در درمان وجود دارد ولی تاکنون پیشرفت‌های پزشکی زیادی در زمینه پلاکت و بیماری‌هایی مانند تالاسمی انجام شده است به‌ گونه‌ای كه امروزه هیچ بیماری برای درمان به خارج از کشور مهاجرت نمی‌کند بلکه از کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق برای درمان بیماری‌های خونی به ایران سفر می‌کنند.

دبیرعلمی ششمین همایش سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران در پایان تاکید کرد: یکی از دلایل برگزاری این كنگره دراستان خوزستان شیوع بیماری‌های خونی در آن است البته خوشبختانه با اجرای طرح آهن یاری در مدارس از درصد ابتلا به این بیماری‌ها در استان خوزستان تا حدودی کاسته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha