سلامت نیوز : كارشناسان تغذیه و سلامت در یك نظرسنجی جدید متوجه شده‌اند كه بیشتر زنان و مردان درباره قد و وزن خود اطلاعات واقعی نمی‌دهند بلكه اكثریت وزن خود را كمتر و اندازه قدشان را بیشتر از آنچه واقعا هست عنوان می‌كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مینگ ون یك استادیار دانشگاه اوتا در آمریكا و دستیاران وی در این باره می‌گویند متخصصان در بسیاری از مطالعات و بررسی‌های كارشناسی خود به اطلاعاتی كه خود شركت كنندگان درباره قد و وزنشان ارائه می‌دهند، اطمینان می‌كنند چون این روش كم هزینه‌تر و آسان‌تر از اندازه‌گیری تك تك این شاخص‌ها در تمام شركت كنندگان است.

ون و دستیارانش برای ارزیابی صحت و سقم گزارشات ارائه شده از سوی خود شركت كنندگان، از اطلاعات حاصل از «بررسی آزمایشی ملی سلامت و تغذیه» استفاده كردند. در این بررسی شاخص‌های قد و وزن افراد هم بر اساس گزارشات فردی از سوی خود آنها و هم بر اساس اندازه گیری‌های كارشناسان تهیه شد و مورد مقایسه قرار گرفت.

 گروه‌های تحت مطالعه به لحاظ جنسیت و نژاد تقسیم بندی شده بودند. مقایسه‌ها نشان داد كه در تمام گروه‌های نژادی هم زنان و هم مردان اندازه قد خود را بیشتر از آنچه كه واقعا هست عنوان می‌كنند اما از سوی دیگر زنان بیش از مردان در پایین‌تر عنوان كردن مقدار وزنشان نسبت به وزن واقعی خود اغراق می‌كنند.

این مطالعه به تفصیل در مجله «قومیت و بیماری» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha