سلامت نیوز : تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف مکمل های غذایی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی احتمال خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، این تحقیقات منتشر شده در مجله فیزیولوژی و فارماکولوژی کانادا حاکی است: خوردن روزانه مکمل‌های غذایی حاوی همه ویتامین‌ها و مواد معدنی باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ می‌شود زیرا این قدرت را دارد که به پیشگیری و دفاع بدن درمقابل رشد تومورها کمک کند.

در این تحقیقات آمده است: موشهایی که به طور منظم مکمل های غذایی ویتامین و مواد معدنی را روزانه دریافت کردند، احتمال ابتلای آنها به سرطان روده بزرگ کاهش یافت و ویتامین‌ها و مواد معدنی موفق شدند میزان تشکیل برخی سلولهای قبل سرطان را به میزان 84 درصد کاهش دهند تا جایی که به تومور تبدیل نشوند.

دکتر گرانت پیر از شرکت کنندگان در این تحقیقات گفت: درگذشته معلوم نبود که مکمل های غذایی ویتامین و مواد معدنی مفید یا زیانبار هستند یا هیچ تاثیری حتی بر بیماری سرطان ندارند اما این تحقیقات توانست به این نتیجه دست یابد که بیماران نیاز ضروری به ارزش بالای این مکمل های غذایی برای پیشگیری از سرطان خطرناک روده بزرگ دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha