چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۵
کد خبر: 42311
سلامت نیوز : دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: افراد صفراوی عجول و بسیار فرز هستند و کارهای خود را سریع انجام می‌دهند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، میثم شیرزاد اظهار داشت: مزاج جبلی، مزاجی است که فرد با آن به دنیا می‌آید که می‌تواند سرد و خشک، گرم و تر، سرد و تر، گرم و خشک و معتدل باشد که هر کدام از این مزاج‌ها دارای ویژگی‌های روانی و جسمانی است.

وی گفت: فردی که دارای مزاج گرم و خشک است دارای ویژگی‌های صفراوی‌هاست که چهره این افراد زرد رنگ است همچنین بسیار فرز هستند و کارهای خود را سریع انجام می‌دهند.

دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: افراد صفراوی عجول هستند و عطش زیاد دارند همچنین خواب این افراد کم و سبک است و با کوچک‌ترین حرکت و محرک خارجی از خواب بیدار می‌شوند و درگیری فکری زیادی دارند.

شیرزاد بیان داشت: به عنوان مثال چند کودک 6ماهه را می توان تصور کرد که در بین این کودکان برخی از آنها تپل هستند و بدن از آنها سرشار از پیه و چربی است و برخی تپل و عضله‌ای هستند، برخی لاغرند و هر چه غذا می‌خورند چاق نمی‌شوند، برخی از آنها دوست دارند که در انزوا باشند و با خودشان بازی می‌کنند که البته همه این افراد طبیعی هستند و حالت‌های روانی و جسمانی‌شان مربوط به مزاج‌شان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha