سلامت نیوز : نخستین كنگره بین المللی تولد و سلامت زنان با محوریت سلامت زنان و مرحله سوم زایمان از 23 تا 25 بهمن ماه در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز برگزار می شود.

 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دبیر علمی كنگره در خصوص جزییات برگزاری این كنگره چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: 150 مقاله در خصوص موضوع كنگره دریافت شد كه 30 مقاله به صورت سخنرانی و 60 تا70 مقاله به صورت پوستر ارایه می شود

'پروین عابدی' افزود: از آنجا كه این كنگره به صورت بین المللی برگزار می شود با دانشگاه لندن و سازمان بهداشت جهانی ارتباط برقرار كرده ایم كه نمایندگان آنها در این كنگره حضور خواهند یافت.

وی با اشاره به اینكه 400 نفر در این كنگره شركت می كنند گفت: پنج میهمان از كشورهای انگلیس، كانادا، مالزی، لبنان و سوییس در این كنگره حضور پیدا می كنند و سه ویدیو كنفرانس نیز برگزار خواهد شد.

عابدی در خصوص محورهای برگزاری كنگره گفت: سیاست های اداره مرحله سوم زایمان(زایمان طبیعی و سزارین)، مقایسه روش های اداره مرحله سوم زایمان، پیامدهای مرتبط با نحوه اداره مرحله سوم زایمان، آموزش و نقش طب مكمل در مرحله سوم زایمان و همچنین مراقبت از مادر در مرحله سوم و چهارم زایمان از جمله محورهای كنگره است.

دبیر علمی كنگره با اشاره به اینكه علت اصلی مرگ و میر مادران، خونریزی پس از زایمان است اضافه كرد: تحقیقات انجام شده در كشور ما نشان داده كه این موضوع كه به علت خوب اداره نكردن مرحله سوم زایمان(زمانی كه جفت خارج می شود) می باشد.

وی اظهارداشت: در پنج سال اخیر ، 9 درصد از مرگ و میر مادران كشور مربوط به خوزستان بوده است كه یكی از بالاترین آمارها می باشد.

عابدی در خصوص برنامه های جنبی این كنگره گفت: برگزاری كارگاه آموزشی systematic review با امتیاز باز آموزی برای پزشكان، متخصصان و ماماها و برگزاری تورهای سیاحتی از جمله برنامه های جنبی این كنگره است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha