سلامت نیوز : سرپرست دفتر بهبود تغذیه چامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی گفت: برای جلوگیری از چاقی عادات و رفتارهای غذایی را اصلاح كنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ دكتر زهرا عبداللهی، سرپرست دفتر بهبود تغذیه چامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی اظهار داشت: فقط در حالت نشسته و در یک مکان خاص غذا بخورید و پس از اتمام غذا، سفره غذا را ترک کنید.

وی افزود: بهتر است افراد غذا خوردن را همزمان با سایر فعالیت ها، مانند تماشای تلویزیون یا کتاب خواندن انجام ندهند و همه غذای تهیه شده را سر میز نگذارند همچنین به اندازه ای که می خواهند صرف کنند در ظرف خود بكشند.

این متخصص تغذیه تصریح كرد: از خرید مواد غذایی ناسالم مانند نوشابه، چیپس، پفک خودداری كرده ومواد غذایی را داخل كمد نگهداری کرده تا جلوی دید نباشد.

وی بیان كرد:‌ همیشه خرید مواد غذایی را در مواقعی که گرسنه نیستید، انجام دهید و از میوه ها و سبزی های تازه به عنوان میان وعده استفاده کنید.

دكتر عبداللهی اضافه كرد: لازم است افراد غذا را آهسته و با آرامش بخورند و سعی کنند وعده های اصلی غذا را حذف نکنند، زیرا ناچار منجر به ریزه خواری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha