پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 42324
سلامت نیوز : عقب ماندگی بیماری نیست بلکه نیتجه ی فرآیندی مرضی در مغز است که مشخصه ی آن محدودیت در کارکرد هوشی و مهارت های اجتماعی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، غفار رمضانی، کارشناس ارشد روان شناسی گفت: عوامل ژنتیکی، محیطی و روانی اجتماعی بر روی عقب ماندگی ذهنی تاثیر می گذارد در ابتدا عقب ماندگی ذهنی خفیف اغلب به محرومیت های روانی،اجتماعی شدید نسبت داده می شد اما اخیرا نقش احتمالی شمار زیادی از عوامل زیستی نیز عقب ماندگی ذهنی در نظر گرفته می شود.

وی افزود:کودکان و بزرگسالان دچار عقب ماندگی ذهنی و به طور همزمان با سایر اختلالات روانی مبتلا هستند به نظر می رسد هر چند شدت عقب ماندگی ذهنی بیش تر باشد خطر ابتلا به سایر اختلالات روانی نیز بیش تر است.

افراد عقب مانده ی ذهنی فعالیت و سبک های شخصیتی بخصوصی ندارند، ولی خود انگاره ی منفی،‌عزت نفس پایین، تحمل کم در برابر ناکامی، وابستگی بین فردی و انعطاف پذیری در حل مسائل در این افراد بیشت تر دیده می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:افراد مبتلا به عقب ماندگی ذهنی خفیف و متوسط از متفاوت بودن خود با دیگران آگاهند آنها به دلیل عدم توفیق در برآورده کردن توقعات والدین و جامعه شکست خورده و احساس یاس می کنند لذا با افراد عقب مانده ی ذهنی باید به گونه ای رفتار کرد که آسیب پذیری در آنها به حداقل برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha